Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

BMW M235i Coupé: eMková vzpoura!

Test

Jestli vám někdy přijde, že v bavorských motorových závodech už zapomněli dělat pořádná auta pro řidiče, dvojkové emko vás po pár metrech za volantem vyvede z omylu. Auto, se kterým se dá denně jezdit, odkazuje na sportovní tradice založené už typem 2002.

Bavoráky provází pověst sportovně jezdících aut, pravých řidičských radovánek se ale dočkáte jen u zlomku modelů ze současné produkce tradiční německé automobilky. Vedle nové generace M3/M4 a hybridního supersportu i8 je snad vůbec nejpuritánštější mnichovskou stíhačkou současnosti relativně nenápadný prozatímní vrchol dvojkové řady. Písmeno M zde neznačí „velké” M spjaté s vrcholným ladičským uměním divize Motorsport, ani pouhý sportovní paket dostupný i pro jinak letargické verze. V tomto případě jde o balíček M Performance, který autu propůjčuje takřka „emkové vlastnosti”, současně je ale dobrým společníkem na každý den.

Tisknu startér a nedaleko přede mnou se k životu s mocným odplivnutím do výfuku probudí minimálně v menších autech ohrožený druh – přeplňovaný třílitrový šestiválec. Jasně, stylem nápadně podobná E46 M3 mívala atmosféru, jenže monumentální tah turbostroje, který vás tlačí do sedaček, kdykoliv si vzpomenete, nostalgii rychle zažene tím spíš, že v otáčkách moc pěkně zní. A že snadno točí až 7200!

Někomu by možná mohlo kazit náladu, že výkon je k zadním kolům distribuován prostřednictvím osmistupňové automatiky ZF, mohu vás ale ujistit, že nad tento automat u sportovních aut není a hbitost s jakou mění rychlostní stupně při ostré jízdě, je fenomenální stejně jako přirozená inteligence řazení při běžné jízdě. Poháněná je obligátně pouze zadní osa, což z 235i dělá ideálního adepta na trénink jízdy bokem. Motor má výkonu dostatek a podvozek je natolik čitelný, že to po chvilce tréninku zvládne i relativní začátečník. Udržet kupátko s vypnutou stabilizací pod plynem na vodě už je naopak práce hodná mistrů, se sjetými zadními pneumatikami jsme měli velké potíže i v přímém směru.

A přitom s ním jinak můžete velmi pohodově cestovat každý den do práce. Stačí přepnout do módu comfort, podvozek změkne a motor běží tišeji. Světe, div se, ale bez větší námahy jsme zvládli jezdit i za 7,5 litru. Elektrohydraulickému řízení přesnost nechybí, zpětnou vazbu ale tolik nedává.

Názor autora

V záplavě crossoverů a esúvéček s emblémem BMW působí M235i jako zjevení. ŘIdičsky precizní stroj se silným šestiválcem a samosvorem na zadku je zárukou nekonečně zábavných kilometrů.

Cena základního modelu 1 167 400,- Kč
Cena testovaného modelu 1 167 400,- Kč





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
BMW M235i Coupe
Technické informace:
Objem motoru 2979 cm3
Výkon 240 kW
Točivý moment 450 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 5 s
Spotřeba 8,1 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: