Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Honda CR-V 2.0 i-VTEC: Benzin pro klidné duše

Test

Benzinové motory od Hondy byly vyhlášené svou živelností a elánem. kvůli snaze o nižší emise a spotřebu už to moc neplatí. Dvoulitr v modelu CR-V je určený vysloveně pro pohodáře nebo zapřisáhlé odpůrce nafty.

Čtvrtá generace Hondy CR-V je na trhu dva roky a na jaře příštího roku ji čeká facelift. Do té doby se importér snaží zvýšit prodeje pomocí slev až 40 000 Kč na vybrané verze. A to i na námi testované benzinové provedení s pohonem všech kol s manuální převodovkou. Úplně obvyklé spojení to sice není, v případě Mazdy CX-5 ale považujeme benzinový motor Skyactiv-G a čtyřkolku za skvělou volbu.

V případě hondy pro ni hovoří hlavně nižší cena. Benzinový dvoulitr je totiž o 65 000 korun levnější než o pět koní méně výkonný, ale o 158 Nm silnější naftový 2.2 i-DTEC. A právě 192 Nm až ve 4300 ot/min je asi největší potíž a omezení motoru 2.0 i-VTEC. Ve městě se zvedá odspodu vcelku ochotně, a to třeba i na pětku z padesátikilometrové rychlosti. Motor se na rovince nebrání podtáčení srovnatelnému s naftovými motory.

Trochu mě ale zarazilo jeho sebevědomí, když mi šipky v přístrojovém štítu radily přeřadit na vyšší převod klidně už ve 2400 ot/min. A to i do mírného kopce, kde mu velmi rychle dochází dech. Ještě patrnější je nedostatek síly na dálnici, kde musíte pro předjíždění podřazovat a točit motor až k 6000 ot/min. Spotřeba benzinu se při dálničním tempu pohybuje mezi 8,5 a 9 litry, podobné je to i ve městě. Za jeho hranicemi se lze dostat pod 7,5 l, průměr se ustálil na 7,9 l. A to vzhledem k velikosti vozu a koncepci pohonu odpovídá zvyklostem.

CR-V se už dávno vzdalo jakýchkoliv terénních ambicí, jde o ryze silniční vůz, u něhož čtyřkolku (spojka typu Haldex) využije jen ten, kdo bydlí na horách nebo chce tahat přívěs. Jinak bych se asi rozhodl pro naftovou verzi 1.6 i-DTEC s pohonem předních kol, která je ve stejné výbavě o 15 000 Kč levnější než benzinová čtyřkolka.

Názor autora

Kombinace benzinového motoru a pohonu čtyř kol asi není u Hondy CR-V tou nejžádanější specifikací. Odpůrcům nafty bych ji ale nerozmlouval. Motor sice není silák, potěší ale tichým během. Smířit se musíte se spotřebou kolem osmi litrů benzinu, což není úplně marné.

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 677 800,- Kč
Cena testovaného modelu 534 900,- Kč
+
prostorný interiér
výhodný poměr ceny a výbavy
objemný zavazadlový prostor
komfortní podvozek
jisté jízdní vlastnosti
pohodlná sedadla
-
malá pružnost motoru ve vyšších rychlostech
kvůli menšímu točivému momentu je nutné často řadit
páté dveře se vyklápějící nízko
vyšší spotřeba ve městě





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Honda CR-V 2.0 i-VTEC 4x4 (2012)
Technické informace:
Objem motoru 1997 cm3
Výkon 114 kW
Točivý moment 192 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 10,2 s
Spotřeba 7,4 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: