Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Kia Cee'd 1.4 CVVT: Solidní základ

Test

Čtrnáctistovka bez turba, to se dneska už moc nenosí. Jenže Kia Cee'd ukazuje, že takový motor je i dnes dobrou volbou. Jednoduchý čtyřválec má hbitých sto koní a vynikající cenu, která spolehlivě přebíjí většinu konkurentů.

Solidně vybavený cee'd stojí necelých 340 000 korun. V této úrovni většina konkurenčních značek nabízí úplný základ, často se slabším motorem – jedinou výraznější výjimkou je Renault Mégane. U Kie za svých 340 tisíc dostanete klimatizaci, mlhovky či litá kola a standardem je i šestistupňová převodovka. O sedmileté záruce nemluvě...

Cee'd se může pochlubit prostorným interiérem, který má navíc i v levnějších verzích pohledný design. Nejsilnějšími zbraněmi jsou dobrý výhled dopředu, pohodlná sedadla vpředu i vzadu a celková úroveň vnímané kvality. Co může vadit, je vyšší hrana zadního nárazníku (72 cm) a tvrdé loketní opěrky ve dveřích.

Základní motor je naladěný pro použití prakticky v libovolných otáčkách. Se svými 137 Nm není žádným dravcem, v nízkých otáčkách se ale nedusí a naopak v těch vysokých za to umí trochu vzít. Spotřeba se ve městě i na dálnici drží okolo sedmi litrů. To je nepatrně víc, než je zvykem u těch zdařilejších z turbomotorů. Vezměte ale v potaz příznivou pořizovací cenu a jednoduchou konstrukci motoru, pak z celé rovnice vychází agregát 1.4 CVVT jako velice pragmatická volba.

Podvozek předvádí nadstandardně dobré jízdní vlastnosti. Jeho nastavení preferuje spíše klidnější tempo, v zatáčce ale umí nabídnout potřebnou stabilitu a vyvážené chování. Jedinou nepříjemnou vlastností cee'du je vyšší hlučnost z výroby dodávaných pneumatik Hankook. Příčinou je ale částečně také nízká úroveň aerodynamického hluku a nerušivý projev čtyřválcového motoru.

Názor autora

Kia Cee'd představuje povedený mix prostorného interiéru, atraktivního vzhledu a dobrých jízdních vlastností. V době pomalu rostoucích cen kompaktních hatchbacků potěší příznivý poměr ceny a výbavy, kdy za stejné peníze dostáváte víc než u většiny konkurentů. Chybu neuděláte, ani když zvolíte základní motor.

Celkové hodnocení

4.5
Cena základního modelu 289 980,- Kč
Cena testovaného modelu 353 980,- Kč
+
příznivé ceny
elegantní design
pružný základní motor
standardem je šestistupňová převodovka
vyvážené jízdní vlastnosti
nejdelší záruka na trhu
-
valivý hluk pneumatik Hankook
vyšší hrana zadního nárazníku
středová loketní opěrka není posuvná





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Kia cee'd 1.4 CVVT (2012)
Technické informace:
Objem motoru 1396 cm3
Výkon 73 kW
Točivý moment 137 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 12,8 s
Spotřeba 5,6 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: