Mercedes-Benz CLA 180: Méně je více
Základní benzinový motor a malá kola? To není volba zoufalce, který si chtěl koupit CLA a zároveň maximálně ušetřit, ale výběr osvícence, který dal přednost dobré kombinaci.
Kdo by si byl pomyslel, že z tak pragmatického základu, jakým je třída A, lze vytvořit sedan skoro tak pěkný jako nestárnoucí CLS. Jenže nejen designem živé je auto a za volantem před časem testovaného CLA 220 CDI jsme po lákavém vizuálním navnadění dostali studenou sprchu. Nekompromisní 18" kola na černých slupkách dávala okusit, zač je toho pražská dlažba.
A přitom stačí tak málo. Doslova. Na šestnáctipalcových balonových kolech a komfortním podvozku se CLA chová jako úplně jiný vůz. Je nadpozemsky pohodlný i na zvlněném asfaltu a hladce vyrovnává dálniční zvrásnění i hluboké propadliny. Nedrncá, jen se po silnici nese jako Aladinův létající koberec. A také netrpí na valivý hluk, který
v případě obutí koly o velkém rozměru dokáže kvůli bezrámovým oknům přehlušit i čistě hrající základní rádio s dvěma tunery a šesti reproduktory. Ano, přesně takhle plavně má jezdit zmenšenina CLS.
Jen kdyby... kdyby byl o tolik lepší jízdní komfort podpořen i motoricky. Přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 90 kW (s poněkud mylným označením 180) není špatná, ostatně, jedná se o vstupní bránu do třídy CLA a například BMW řady 1 má nejslabší šestnáctistovku (v modelu 114i) ještě o 20 koní chudší, ovšem za téměř 730 tisíc bychom čekali přece jen zajímavější svezení.
Šestnáctistovce chybí emocionální zvukový projev a také by mohla mít o něco lepší pružné zrychlení. Ve městě vám to nepřijde, jenže nad 80 km/h už nemá výkonovou rezervu. Jakmile však vystoupá na dálniční tempo, drží se ho sveřepě jako buldok rukávu. Že není základní motor trhačem asfaltu, by se mu samozřejmě dalo odpustit, ovšem to by musel být o 50 tisíc levnější.
Názor autora
Důkaz, že standardní komfortní podvozek a menší kola s pneumatikami s vyšším profilovým číslem mají blahodárný vliv na jízdní komfort. CLA 180 na 16" kolech jede tak příjemně, jak se na sedan s tvarem kupé od prémiové značky sluší. Dá se pochopit, že nejslabší benzinový motor nebude trhat rychlostní rekordy, ale za 730 000 bychom čekali větší grády.
Celkové hodnocení
Cena základního modelu | 724 790,- Kč |
---|---|
Cena testovaného modelu | 836 550,- Kč |
design, přitažlivá kabina |
kompaktní rozměry do města |
komfortní jízda na menších kolech |
přesná manuální převodovka |
ani základní benzinová verze není zrovna levná |
přitom výkony neohromí |
nezajímavý zvuk motoru |