Citroën DS 3 1.6 THP: Salonní závodník
Nejmenší z déesek se na západoevropských trzích na rozdíl od toho našeho usadilo poměrně úspěšně. Letošní rok přinesl facelift, který malé kupátko obohatil o několik důležitých technologických novinek.
Prémiová řada Citroënu označovaná mytickými DS neboli different spirit se čím dál intenzivněji snaží profilovat coby samostatná značka exkluzivních vozů. Dnes přišel čas vrátit se k autu, které celou sérii zahájilo. Letošní omlazovací kúra přivála pod kapotu nový motor 1.6 BlueHDi, my jsme však vyzkoušeli provedení se známým (a to ne vždy v pozitivním smyslu slova) turbobenzinem 1.6 THP.
Opticky se dravý mladistvý kukuč DS 3 příliš nezměnil, na první pohled je však patrná aplikace nových LED světlometů. Ty v noci fungují skutečně skvěle, xenony jsou o vlásek horší. Typický je pro ně modrý obrys světelného kuželu. Další podstatnou novinkou je premiérové osazení vozu systémem Active City Brake. Jedná se o variaci na téma zařízení, které je v případě hrozící kolize samo schopno zastavit automobil. Na rozdíl například od volva tento systém zatím neumí rozeznat chodce či cyklistu. Zásadních změn nedoznal interiér minikupátka. Zaujaly nás zde kožené sedačky s kůží stříkanou dvěma barvami – úplně vkusný dojem toto řešení nebudí.
Jednotky THP jsou obecně známé výbornou pružností v nízkých otáčkách. Lopatky turba se roztáčí už od tisíce otáček, takže se můžete spolehnout na pohotovou odezvu na přidání plynu a rychlý úprk rafičky otáčkoměru k vyšším metám. Motor je proto uživatelsky příjemný, ze sportovního hlediska však trochu sterilní. To neplatí o hbitém podvozku, který si vyloženě libuje na křivolakých silničkách s dobrým asfaltem. Dobře komunikuje i strmé řízení.
Názor autora
Citroën DS 3 už sice morálně trochu zastaral, stále ale jde o přitažlivý sporťáček, po kterém sáhnou zejména lidé dbající na cool image. Cenou se jim trojka ani trochu nepodbízí – více než půl milionu za stylového prcka je opravdu dost. Kladně hodnotíme technologické novinky.
Celkové hodnocení
Cena základního modelu | 417 900,- Kč |
---|---|
Cena testovaného modelu | 553 100,- Kč |
povedený vzhled |
zábavné jízdní vlastnosti |
živé řízení |
uživatelsky příjemný motor s rozumnou spotřebou |
LED světlomety |
hodně nadsazená cena |
nepohodlná jízda na horších cestách |
malý interiér |
místy levné detaily a horší zpracování |
méně přesné řazení |