Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Citroën DS 3 1.6 THP: Salonní závodník

Test

Nejmenší z déesek se na západoevropských trzích na rozdíl od toho našeho usadilo poměrně úspěšně. Letošní rok přinesl facelift, který malé kupátko obohatil o několik důležitých technologických novinek.

Prémiová řada Citroënu označovaná mytickými DS neboli different spirit se čím dál intenzivněji snaží profilovat coby samostatná značka exkluzivních vozů. Dnes přišel čas vrátit se k autu, které celou sérii zahájilo. Letošní omlazovací kúra přivála pod kapotu nový motor 1.6 BlueHDi, my jsme však vyzkoušeli provedení se známým (a to ne vždy v pozitivním smyslu slova) turbobenzinem 1.6 THP.

Opticky se dravý mladistvý kukuč DS 3 příliš nezměnil, na první pohled je však patrná aplikace nových LED světlometů. Ty v noci fungují skutečně skvěle, xenony jsou o vlásek horší. Typický je pro ně modrý obrys světelného kuželu. Další podstatnou novinkou je premiérové osazení vozu systémem Active City Brake. Jedná se o variaci na téma zařízení, které je v případě hrozící kolize samo schopno zastavit automobil. Na rozdíl například od volva tento systém zatím neumí rozeznat chodce či cyklistu. Zásadních změn nedoznal interiér minikupátka. Zaujaly nás zde kožené sedačky s kůží stříkanou dvěma barvami – úplně vkusný dojem toto řešení nebudí.

Jednotky THP jsou obecně známé výbornou pružností v nízkých otáčkách. Lopatky turba se roztáčí už od tisíce otáček, takže se můžete spolehnout na pohotovou odezvu na přidání plynu a rychlý úprk rafičky otáčkoměru k vyšším metám. Motor je proto uživatelsky příjemný, ze sportovního hlediska však trochu sterilní. To neplatí o hbitém podvozku, který si vyloženě libuje na křivolakých silničkách s dobrým asfaltem. Dobře komunikuje i strmé řízení.

Názor autora

Citroën DS 3 už sice morálně trochu zastaral, stále ale jde o přitažlivý sporťáček, po kterém sáhnou zejména lidé dbající na cool image. Cenou se jim trojka ani trochu nepodbízí – více než půl milionu za stylového prcka je opravdu dost. Kladně hodnotíme technologické novinky.

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 417 900,- Kč
Cena testovaného modelu 553 100,- Kč
+
povedený vzhled
zábavné jízdní vlastnosti
živé řízení
uživatelsky příjemný motor s rozumnou spotřebou
LED světlomety
-
hodně nadsazená cena
nepohodlná jízda na horších cestách
malý interiér
místy levné detaily a horší zpracování
méně přesné řazení





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Citroen DS3 1.6 THP
Technické informace:
Objem motoru 1598 cm3
Výkon 114 kW
Točivý moment 240 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 7,3 s
Spotřeba 6,7 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: