Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

DTM na Nürburgringu: Wittmann udělal na další krok k titulu

Sport

19.08.2014

Sedmá zastávka letošní sezóny německého mistrovství cestovních vozů DTM byla na slavném Nürburgringu a my jsme byli u toho.

Sportovní regule DTM pro letošek doznaly jedné zásadní změny. Jezdci už během závodu nemusejí k mechanikům do boxů dvakrát, ale pouze jednou. Stejně jako ve formuli 1 přitom musí využít jak měkčí, tak tvrdší sady pneumatik. Ta měkčí přitom na voze nesmí být déle než polovinu závodu. Výsledkem toho je, že celé pole absolvuje svou zastávku v polovině závodu v rozmezí několik kol, což dramatičnosti příliš nepřidá.

Letošní sezóna je z celkového pohledu jednoznačná: Marco Wittmann závodící za BMW vyhrál ze sedmi závodů už čtyři - naposledy právě o víkendu na Nürburgringu, a již v půlce září na Lausitzringu u Drážďan (pro české fanoušky jedna z nejbližších německých tratí) může slavit titul, pokud dojede nejhůře na páté pozici.

Na dalších třech pozicích v průběžném pořadí jsou piloti Audi Mattias Ekström, Edoardo Mortara, který se díky třetímu místu z Nürburgringu dvojnásobnému šampionovi DTM bodově vyrovnal; a čtvrtý Mike Rockenfeller, který na oba své značkové kolegy ztrácí jen tři body.

Paradoxní přitom je, že právě Audi stále čeká na první vítězství v sezóně. Z táboru Audi už je cítit jistá obava a frustrace, což připouští i šéf programu DTM u Audi Dieter Gass. Už mnohokrát letos přitom byla automobilka z Ingolstadtu vítězství blízko, vždy z toho však bylo maximálně druhé místo. Naposledy o víkendu, kdy druhý Rockenfeller za Wittmannem zaostal o 1,2 sekundy.

BMW letos přivezl kromě Wittmanna triumf ještě Maxime Martin, u Mercedes-Benz pak slavili vítězství Christiana Vietorise a Roberta Wickense. Jinak ale Mercedes nezažívá příliš povedenou sezónu. V nejlepší desítce průběžného pořadí je jen Vietoris, zatímco například takový Paul di Resta (šampion DTM z roku 2010), který se po třech letech ve F1 letos vrátil do šampionátu, je až na čtrnácté pozici díky dvěma čtvrtým místům. Ve zbylých závodech však vyšel bodově naprázdno. V nelichotivé situaci je také Gary Paffett (šampion z roku 2005 a čtyřikrát vicemistr), který je se čtyřmi body až dvaadvacátý.

Osmdesáti tisícům diváků, kteří během tří dnů navštívili Nürburgring, se v Evropském šampionátu formule 3 předvedl také Max Verstappen (* 30. září 1997). Pro syna bývalého pilota formule 1 Jose Verstappena je toto sice teprve první sezóna v monopostech (posledních devět let strávil v motokárách), přesto naplno ukazuje svůj nesmírný talent, kterého si všimnul také Red Bull a minulý týden jej zařadil do svého juniorského programu pro mladé závodníky. Věci pak pro Verstappena nabraly rychlý spád, když bylo na začátku tohoto týdne oznámeno, že již v příštím roce vstoupí do formule 1 s týmem Toro Rosso.

O svých kvalitách přesvědčil Nizozemec také na Nürburgringu, když se Red Bullu za důvěru odvděčil vítězstvím v prvním závodě, třetím místem ve třetím závodě a o jistý triumf ve druhé jízdě přišel pouze vinou technické závady na voze. V průběžném pořadí mu šest závodů před koncem sezóny patří druhá pozice za Estebanem Oconem, pro kterého bylo na Nürburgringu maximem jedno třetí místo.

Své závody kromě toho během víkendu absolvovali také piloti německého Porsche Carrera Cupu, Volkswagen Scirocco R-Cupu a seriálu AutoGP, který sice není běžně součástí DTM víkendu, ovšem na Nürburgringu jej doplnil.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: