Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Quant e-Sportlimousine: Z jiné sféry

Fascinace

26.04.2014

Také vám název Quant ve vztahu k autům nic neříká? Byli jsme na tom podobně, ale až do okamžiku, kdy jsme se během autosalonu v Ženevě podívali ke stánku této firmy, kde stál prototyp velmi zajímavého stroje...

Studie pod jménem Quant se na autosalonu v Ženevě objevila už v roce 2009: tehdy šlo o spolupráci německé firmy NLV Solar se švédským Koenigseggem. A nyní, po pěti letech, se dostáváme do dalšího levelu: pod názvem Quant e-Sportlimousine se ukázalo „pojízdné výzkumné vozidlo“ z dílny lichtenštejnské výzkumné a vývojové společnosti NanoFlowCell AG. Ta se primárně zabývá vývojem nového typu průtokového palivového článku.

Ten se nám předvádí v rámci čtyřmístného auta s dveřmi zvedanými směrem vzhůru a celkovou délkou 5,25 metru. Váží 2,3 tuny, což také není málo. Co se tedy skrývá pod kapotou konceptu? Základem jsou čtyři třífázové elektromotory, které dohromady dávají výkon 653 koní (jejich maximální výkon, který se ale nepoužívá, činí dokonce 925 koní...). Každý z elektromotorů má na starosti jedno kolo, které pohání.

Interiér je stejně high-tech jako celý automobil. Dominuje mu masivní ovládací displej.


Zajímavější než dnes relativně běžné elektromotory je ovšem systém pohonu nazvaný NanoFlowCell. Jak to funguje? Je to v podstatě další vývojový stupeň vztahu elektromotoru a baterie. V tomto případě jde o kombinaci baterií a palivových článků. Tekutý elektrolyt je uskladněn ve dvou nádržích a pumpován skrze palivový článek. Díky tomu auto zvládne na jedno „natankování“ energií až 120 kWh, což je reálný dojezd kolem 600 km.

Tisková zpráva je plná superlativů o technologii budoucnosti, ovšem není z ní úplně jasná funkčnost systému a například ani fakt, jak se palivo doplňuje a co přesně se do nádrží napouští. Podrobnosti zatím nejsou známy, zatímco technických údajů a nádherných vizí o budoucnosti sportovních sedanů máme dost. Obecně je známo, že uchovávání energie je v současnosti největší problém elektromobilů, které si jen pomalu a obtížně hledají cestu k masovému rozšíření. Možná že Quant opravdu zná recept, jak situaci vyřešit efektivně, jenže zatím jde jen o senzační odhalení designově přitažlivého konceptu, který vzbuzuje jistá očekávání.

Díky vysokému výkonu a brutálnímu točivému momentu Quant i přes svou hmotnost zrychlit na 100 km/h za 2,8 s.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: