Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Peugeot RCZ R: Dravý lvíček

Svezli jsme se

28.03.2014

Vrcholné RCZ R rozhodně není žádné pozlátko na projíždění se po bulvárech a dělání parády pouze na oko. Pod kapotou hřmí nejvýkonnější produkční šestnáctistovka a točivý moment mezi přední kola rozděluje poctivý samosvor.

Nejvýkonnější verze atraktivního kupátka RCZ R se od běžných RCZ liší daleko více, než by se mohlo na první pohled zdát. Styling a nálepky s písmenkem R jsou špičkou ledovce.

Nízká silueta vozu poněkud omezuje prostor pro hlavu, červené obšití vypadá efektně.


Skutečné mistrovské dílo se ukrývá pod kapotou, kde pracuje vyladěná a technicky vypiplaná zážehová šestnáctistovka. Má speciální kované písty vyvinuté ve spolupráci s Mahle Motorsports s využitím technologií z F1. Nové jsou i ojnice, dvoukomorové turbodmychadlo, výfukové potrubí a posílen byl i blok motoru. Díky tomu se z objemu 1,6 l podařilo vyždímat úctyhodných 270 koní, takže se jedná o nejvýkonnější takto objemný motor. Točivý moment 330 Nm je navíc k dispozici v širokém rozsahu 1900 až 5500 ot/min. Obavy o to, zda motor nepojede jen „nahoře“, jsou liché, navíc se jednotka nechá krásně vytáčet a bezprostředně reaguje na pokyny pravé nohy.

K lačnosti po otáčkách pomáhá i velmi krátké odstupňování šestistupňové převodovky (např. ve 130 km/h točí vysokých 3500 ot/min), při rychlém přeřazování se vám ale řadicí páka v kulise občas zadrhne. O výborný přenos sil na vozovku se stará samosvorný diferenciál Torsen, divokému „hrabání“ na výjezdu ze zatáček se tak vyhnete. Přesto si na mokré vozovce kola rády lehce proklouznou i na trojku. Celková úroveň přilnavosti i trakce je ale na poměry předokolek opravdu výborná.

Sedadla jsou výborná, ale kvůli velkým dveřím se špatně nastupuje a chybějí i podavače pásů.


Jinou než skvělou dynamiku vzhledem k výkonu a nízké hmotnosti 1355 kg ani nečekáte. Co však mile překvapí, je přívětivost při běžném používání i spotřeba, která se při běžné jízdě drží na 7 l/100 km, což může méně výkonný Golf GTI jen závidět. Z kůže vás nestáhne ani sportovnější svezení, kdy se stále držíte do 10 l/100 km.

Samotný podvozek dostal upravené tlumiče, tužší pružiny a o 10 mm se snížila světlá výška a s ní i těžiště karoserie. V zatáčkách se tak vůz méně naklání a velmi ochotně mění směr. Komfort tlumení zůstává i vzhledem k použití 19“ kol s profilem 40 velmi solidní.

Úžasně točivá šestnáctistovka nadchne nejen výkonem, ale i spotřebou a pružností. Ve svém objemu nemá konkurenci.

Tagy: Peugeot, RCZ R
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: