Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

BMW Alpina XD3 BiTurbo: Přes překážky

Svezli jsme se

16.03.2014

Značka Alpina, exkluzivní výrobce automobilů, nedávno představila svůj první počin na poli oblíbené kategorie SUV. V továrně v Buchloe vzali BMW X3 s naftovým třílitrem, rozebrali ho, důkladně přestavěli, znovu poskládali a nakonec pečlivě naladili. Výsledek je tu!

Značka Alpina má mé velké sympatie – i v konzumní době mi velmi imponuje způsob, jakým stavějí auta. Jsou výkonná, luxusní, pohodlná a přitom svému okolí svou jedinečnost nijak dramaticky nevnucují, naopak spíš pouze naznačují potenciál. Mezi typické znaky Alpiny patří nejen klasický design kol, ale také charakteristické laky karoserie a v neposlední řadě ozdobné linky, které vypadají stále dost dobře.

A interiér? Sedadla potažená kvalitní kůží zdobí nejen znak Alpina, ale také barevné prošívání. Jsou pohodlná a velmi dobře drží tělo. Znak výrobce najdete také na volantu, kde oko potěší i švy v typických barvách – zelené a modré. Nejosobnější je ale štítek na středové konzoli, kde bylo v případě testovaného vozu napsáno, že se jedná o šedesátý první kus této specifikace. Je příjemné vědět, že auto nepochází z desetitisícové série, ale naopak patříte pouze k hrstce vyvolených, kteří konkrétní model mají.

Vysoký posaz a neustálý pocit bezpečí a jistoty –  interiér alpiny vás obejme a potěší i ergonomie.


Jakmile se zahřeje olej, zrychluji. V tu chvíli přichází drtivý zátah, lineární síla, která stoupá s otáčkami. Ty se přehoupnou až přes dříve zapovězenou hranici 5000 ot/min a příval síly neustává. Vrcholný točivý moment 700 Nm je k dispozici od 1500 do 3000 ot/min, což napovídá o dynamice. I přes hmotnost kolem dvou tun auto vyráží dopředu v jakékoliv rychlosti, hranatá karoserie proráží vzduch a příď se při pobídce pedálem lehce nadzvedne, jak čtyřkolka zabere. Spotřeba činí od 8 l/100 km do 11,5 l/100 km dle stylu jízdy a zvukový projev doprovází odfukování turbodmychadel, které ale neruší. V komfortním módu 20palcová kola velmi dobře tlumí nerovnosti, pneu Continental vynikají trakcí i na sněhu a ledu. Jen v opravdu vysokých rychlostech je znát vysoká karoserie a její citlivost na boční vítr.

A otázka ceny: Alpina je exkluzivita, za to se platí. Proti nejsilnější X3 35d je o 383 980 Kč dražší, ovšem příplatky cenu snadno zvýší o 100 000–200 000 Kč. Faktem zůstává, že silnější a vyváženější X3 těžko najdete.

Součástí výbavy je kromě pohonu xDrive i použití kvalitních pneu.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: