Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Bentley Flying Spur Mulliner: EGO drive

Fascinace

26.01.2014

Když je řeč o dvanáctce, tak Češi hned zpozorní. Tucet válců pod kapotou ale nepatří zrovna k obvyklému obrazu našeho trhu. Modernizovaný Bentley Flying Spur je díky nim nejrychlejším modelem této značky v historii.

Pět milionů korun. Je to moc, nebo málo? Jak se to vezme. Bentley Mulsanne stojí o skoro dva více a také Rolls-Royce Ghost je o téměř milion dražší. Bráno touto optikou se v případě Flying Spuru jedná o tak trochu diskontní nabídku… To však mluvíme o základu. Stačí si objednat pár „drobností“, a hned v tom také „létáte“ za dvojnásobek. To pak člověka napadá, zda si radši nepořídit ještě větší, konstrukčně novější a exkluzivnější model Mulsanne, abychom zůstali u značky Bentley.

Po modernizaci Flying Spur jen „kvete“. Ani tedy nepřekvapí, že denní ledky připomínají okvětní lístky.


Pokud ale chcete jezdit ultrarychlým sedanem, pak jste u Flying Spuru na správné adrese. Zatímco modely od konkurenčního Rolls-Royceu končí na obligátních 250 km/h a Bentley Mulsanne ve 296 km/h, s Flying Spurem můžete ještě pokračovat o 26 km/h dále. Je tedy dvaapůlkrát rychlejší, než kolik je legálně povolené na českých dálnicích. Ne, ten obří difuzor na zádi rozhodně nemá pro legraci!

Vtírá se ale otázka: opravdu to u takovéhoto luxusního sedanu někdo potřebuje a očekává? Nejspíše ne, ale řekněte sami, nezní to dobře? A nad skleničkou letité whisky je na pověstné devatenácté jamce oblíbeného golfového klubu hned téma na světě. Méně lichotivé téma, které je lépe hned v zárodku přerušit postesknutím nad hrozným počasím, je konstrukční základ ve VW Phaeton, jehož duch i po modernizaci z tohoto bentleyho tak trochu stále cítíte. A to přesto, že interiér je výsledkem místy velmi pečlivé řemeslné práce a padly na něj jemně vydělané kůže z hned několika krav. Pozornost byla věnována nejmenšímu detailu.

Černobílé vidění světa má v podání bentley své kouzlo.


Displej navigace ale již působí poměrně zastarale a grafika a možnosti nastavení zaostávají za tím, co dnes nabízí mnohem levnější Mercedes-Benz třídy S. I přestože se prodeje bentleyů pohybují ročně v desítkách kusů, tak palubní elektronika komunikuje v češtině, což je výhoda toho, že je Bentley stejně jako Škoda součástí koncernu VW. Koncernová strategie se ale nezapře ani u něj: USB vstupy budete ve standardní výbavě hledat marně…

Při jízdě je poddajný, a to i na 21“ kolech, standardu verze Mulliner. Svět za okny se vás jakoby netýká, kabina je od něj pečlivě odfiltrovaná. Co zbývá? Vytáhnout roletky na oknech a zaposlouchat se do čistých tónů audioaparatury Naim!

Jako na trůně si připadáte na jemnou kůží čalouněných sadadlech, z nichž můžete...


Šestilitrový motor, který zcela zaplňuje prostor pod kapotou, prakticky vůbec neslyšíte. Chod má opravdu sametový, že je to dvanáctiválec, vám ani nepřijde. Tedy než pořádně prošlápnete plyn. Jako by nestačilo, že má tucet válců, ještě pro jistotu má navíc i dvě turbodmychadla… Přebytek síly je prakticky v celém spektru otáček. Flying Spur s ním zrychluje opravdu bryskně, byť 2,5 tuny je znát. Brzdy jsou mohutné, ale dostávají hodně zabrat. Přes 460 kW a 800 Nm je ale jízda politicky korektní, byť uhlíkovou stopou (CO2 343 g/km) má blíže k nákladním než k běžným osobním vozům.

Prostřednictvím osmistupňového automatu bentley zrychluje svižně, ale i dostatečně ležérně, aby se zadním pasažérům neodkrvil mozek. Pohon všech kol s rozdělením 40:60 ve prospěch zadních zajišťuje dobrou trakci.

... malým tabletem nastavovat vyhřívání sedadel, klimatizaci či kontrolovat, jak rychle řidič zrovna jede.


Nové osmistupňové převodovce dělá dobrou reklamu nádherně řemeslně zpracovaný volič. Ten se opravdu povedl, ale co ta mohutná pádla pod volantem, jaká nemá ani leckteré ferrari? Ta asi vzhledem k charakteru britského vozu využije řidič v praxi jen výjimečně. Jednotlivé převody tam „padají“ jako Tigeru Woodsovi míčky do jamek.

Kabina je opravdu prostorná. Však také Flying Spur většinou slouží jako limuzína s řidičem, a tak zadní osazenstvo rozmazluje velkými pohodlnými sedadly a přemírou místa pro nohy. Sedák lze elektricky nastavovat, opěradla ale překvapivě nikoliv. Strop je nad hlavami vybraný, ale mohl by být ještě více. Přenosným dotykovým ovladačem, který je jinak umístěný na konzole mezi předními sedadly, lze regulovat jejich vyhřívání a nastavení klimatizace, navigaci, ale třeba také kontrolovat rychlost vozu, zda se váš řidič příliš neloudá…

Golfové bagy se nyní do zádě naskládají snáze. Zbude ještě dost místa i na případný jackpot sportky.


Mohutný bentley se ovládá jaksi samozřejmě. Přes mohutnou karoserii a vysokou hmotnost, se s ním jezdí stejně snadno jako s vozem střední třídy. Ač je řízení nadále hydraulické, působí trochu uměle a nezprostředkovává nijak velkou zpětnou vazbu.

Nový Flying Spur je velkou modernizací než od základu novým autem. Hi-tech vychytávky od něj nečekejte, vrcholný luxus ale ano. Je to přesně ten typ auta, který nepotřebujete, ale vždy jste po něm toužili. A nekupte ho, když je vlastně tak levný…

Vypucované 21“ polobotky se dokážou velmi rychle proměnit v atletické tretry.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: