Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

LaFerrari - Povstaňte, přichází král!

Magazín

14.06.2013

Žádný vůz současnosti si nálepku auta snů nezaslouží více než nový klenot z Maranella. Hybridní nástupce Enza vznikne v pouhých 499 exemplářích s cenou 1,3 milionu eur. Přivítejte božské LaFerrari!

Autor:Adam ŠrámekFoto:

Nastává nová éra hypersportovních automobilů. McLaren představil nádherný model P1 a Porsche chystá na příští rok uvedení technologicky skvostného vozu 918 Spyder. Oba zmíněné kusy mají hybridní pohonné ústrojí, a tak je jasné, že už i výrobci nejrychlejších a nejsportovnějších aut velmi intenzivně bojují
s redukcí emisí. Nic jiného jim ostatně ani nezbývá.

Pečlivě šlechtěný kůň

Ani Ferrari nezůstává pozadu a přichází se svým závodním vozem na silnice. Na půdě ženevského salonu ukázalo dechberoucí model pojmenovaný velmi jednoduše – LaFerrari. V překladu „to Ferrari“ nebo „prostě Ferrari“ je jednoduchým vyjádřením definice značky, kterou je excelence. Automobilka se vzpínajícím se koněm ve znaku je zřejmě skálopevně přesvědčena, že bude každému po vyslovení „LaFerrari“ jasné, co je to za auto.
Kdo by to byl řekl, že je tomu už 11 let, co Italové představili mytické Enzo z těch nejlehčích materiálů nabité nejmodernějšími technologiemi inspirovanými a částečně i převzatými z říše formule 1. Nástupce jde v těchto směrech zase o notný kus dál. Kromě nižší hmotnosti a aktivních aerodynamických prvků přichází s hybridním systémem HY-KERS, který byl vyvinut s využitím know-how značky z okruhů F1. Ostatně na ladění celého LaFerrari se podíleli i Massa s Alonsem.

Seznam kapitol

Pečlivě šlechtěný kůň

Srdcem nového hypervozu je 6,3litrový krátkozdvihový dvanáctiválcový skvost usazený doprostřed, který má sám o sobě 800 koní, 700 N.m a otáčkové maximum na hodnotě 9250! Vysoký je i jeho kompresní poměr 13,5:1 a hodnota 128 koní na litr! Aby toho ale nebylo málo, tomuto řvoucímu hulvátovi asistují ještě 2 elektromotory od Magneti Marelli: jeden, který je umístěn u 7stupňové dvouspojkové převodovky, přidává 163 koní a roztáčí dalšími 200 N.m zadní poháněná kola od nejnižších otáček, druhý pohání pomocné systémy, čímž pomáhá snížit hodnotu výsledných emisí CO2 na 330 g/km. Napájení elektromotorů probíhá z 60 kg vážících akumulátorů, které jsou umístěny ideálně u podlahy mezi nápravami. Celkových 963 koní a přes 900 N.m znamená ve spojení s pouhopouhými 1250 kg a dobrým rozložením hmotnosti (41:51 % ve prospěch zadní nápravy) doslova pekelnou jízdu srovnatelnou snad jen se závodními speciály. Jak známo, Ferrari nebývají zrovna tichá auta, a novinka není jiná. Schválně, poslechněte si LaFerrari na youtube či našem Facebooku a naježí se vám chlupy. 0–100 km/h zrychluje tenhle splašený kůň za méně než tři sekundy, o další čtyři později už jede dvojnásobek a za dalších 7 s už 300 km/h! Maximální rychlost překračuje metu 350 km/h.

Seznam kapitol

Skvostné ve všem

Nádherná 4,7 m dlouhá a jen 1,12 m vysoká karoserie tvořená 4 druhy karbonových vláken vyniká optimální aerodynamikou (testovanou v tunelu pro F1), kterou vylepšují aktivní členy.
O přítlak tedy není ani v nejvyšších rychlostech nouze. Stejně tak brzdy Brembo patří k tomu nejlepšímu, co svět poznal. Kromě kotoučů jsou z karbonkeramiky i třmeny. Vpředu prosvítají 398mm kotouče skrze 19palcová kola, vzadu pak 380mm skrze dvacítky. Pirelli P-Zero na nich mají parametry 345/30 ZR20.
Samozřejmostí je elektrická kontrola stability, pokročilá kontrola trakce, elektronický diferenciál třetí generace nebo magnetorheologické tlumiče s dvojitými solenoidy pro změnu tuhosti. Kokpit připomíná svým volantem s ovladači pro nastavení, pádly řazení a diodami pro optimální řazení také grafický přístrojový štít. Zajímavostí je, že se sedadly nelze manipulovat. Řidič si ovšem může nastavit volant a pedálovou skupinu. Za 1,3 milionu eur se ale LaFerrari vyrobeného v pouhých 499 kusech nedočká ani většina nejbohatších lidí planety. Ferrari si totiž stejně jako u Enza (vzniklo 399 kusů) majitele pečlivě vybírá!            

Seznam kapitol
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: