Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Audi RS 6 Avant - Supersportům av patách, i s pračkou!

Magazín

04.04.2013

O litr, dva válce a 20 koní chudší, ale také o 100 kilogramů lehčí. Nové Audi RS 6 Avant dokáže díky motoru z Bentley uhánět až 305 km/h, což je hodnota z říše supersportů. V nich ovšem nepřevezete rodinu s hromadou bagáže.

Autor:Adam ŠrámekFoto:

RS 6 třetí generace (C7) je dalším velmi rychlým modelem Audi se znáčky RS, které teď automobilka se čtyřmi kruhy servíruje jako na běžícím pásu. Poslední dílo (postavené již tradičně na bázi A6) chce být zase o kus lepší než předchůdce. A to vzhledem k brutálnímu 5litrovému desetiválci bi-turbo s mamutím výkonem 580 koní a točivým momentem 650 N.m nebude lehké. Jaký recept tedy v rámci zlepšení v Ingolstadtu použili tentokrát?

Konec honby za výkonem?

Na příkladu RS 6 je patrné, že se zřejmě německá superrychlá manažerská kladiva, jako jsou BMW M5, Mercedes E 63 AMG a právě tohle Audi, nebudou dále předhánět v hodnotě maximálního výkonu a zaměří se na jiné, pro řidiče smysluplnější kategorie. Vždyť k čemu je v zatáčkách výkon moderních Ferrari, když vaše auto hmotností zdolá i slona!? Minulá generace s 2025 kg byla ukázkovým příkladem. Nová RS 6 tedy snižuje výkon (o 20 koní) zástavbou o litr menšího (ale o 50 N.m bohatšího) motoru V8, navíc na koncepčně lepší místo – tedy blíže ke kabině.
Použitím downsizingového motoru vyvíjeného ve spolupráci s koncernovým partnerem Bentley a hliníku implantovaného ve větší míře při konstrukci docílili u Audi mezigeneračního úbytku hmotnosti, a to o 100 kg. Díky technologii s odpojováním poloviny válců při částečném zatížení COD (Cylinder on demand) a použití systému Start/Stop se navíc udávaná spotřeba snížila téměř o 40 % na 9,8 l, což je více než zajímavé. Novinka by tedy možná mohla konečně ochotněji zatáčet a nesežrat váš tučný bankovní účet už za pár minut po nastartování.

Seznam kapitol

Přesto lepší dynamika

Novou a o dost úspornější jednotku 4.0 TFSI s dvojicí turbodmychadel twin-scroll a mezichladičem vsazeným doprostřed véčka (utvářeného válci) najdeme v modelech S6, S7 a S8. V tomto kombíku, který bude zhruba za půl roku doplněn verzí sedan, se ale vyznačuje zatím nejsilnějším nastavením. 412 kW a točivý moment 700 N.m dostupný ve více než polovině otáčkového rozmezí se spolu s pohonem všech kol quattro postarají o katapultaci tohoto 5met-rového kolosu z klidu na 100 km/h za pouhopouhých 3,9 s! A pokud si připlatíte, nemusíte skončit ve zběsilé akceleraci po několika sekundách na 250 km/h. Volitelné pakety Dynamic posunou omezovač na 280 nebo až 305 km/h. Třístovka s 1680 litry zavazadel? To už je pěkná „úchylárna“.

Seznam kapitol

Povinná výzbroj

Předchozí model byl osazen 6stupňovým automatem, novinka přidává další 2 kvalty. Nejnižší převody by měly být kvůli sportovnímu projevu krátké, 7. a 8. zase naopak dlouhé kvůli nižší spotřebě na dálnici. O možnost řadit pádly na volantu majitelé nepřijdou. Audi také zmiňuje použití pohonu všech kol s funkcí torque vectoring a samosvorného mezinápravového diferenciálu. Komu by ani to snad nestačilo, může tohle superkombi osadit ještě sportovním diferenciálem na zadní nápravě, který přidá na agilitě a jistotě v zatáčkách. Tím to ale ani zdaleka nekončí. Kromě standardního adaptivního vzduchového podvozku, který se v nejsportovnějším režimu přiblíží o 20 mm zemi, bude v nabídce také tužší konfigurace s ocelovými pružinami, adaptivními tlumiči stavitelnými ve třech úrovních tuhosti a systémem redukujícím náklony karoserie (DRC). Přes rozhraní Audi Drive Select si také můžete hrát s dalším nastavením jednotlivých komponent vozu, přičemž mezi nimi najdete i regulaci výfukové klapky. A ještě sportovnější výfuk bude za příplatek. Podle prvních videí na internetu ale tahle investice stojí za to. RS 6 zní totiž na rozdíl od utlumeného modelu S6 jako hrozivá bouře.
Nová RS 6 přijíždí na kolech minimálně o 20 palcích. Proč tak velká? Jelikož by se dopředu nevešly 6pístkové brzdy s kotouči o průměru 390 nebo až 420 mm (u karbon-keramických). V nabídce však bude i celá řada 21palcových. Zajímavostí je, že nová RS 6 disponuje zcela deaktivovatelným stabilizačním systémem.

Seznam kapitol

Showroom efekt

RS 6 byla do příchodu novinky celkem nenápadným autem. Vypadala jako běžná A6 okořeněná pouze decentními detaily. Novinka se proměňuje v ďábelsky vypadající kočár lákající všechny „audináře“. Podívejte na ten přední nárazník s obřími vstupy pro vzduch nebo na zadní difuzor s okapovými rourami po stranách. Matné hliníkové dekory či černé prvky s vysokým leskem jsou jen začátek pro individualizace. Na výběr bude 9 laků karoserie, různé barvy kol a zejména nové pakety přinášející například nápis quattro pod předním rámečkem SPZ či svalnatější design podpořený karbonovými detaily. Samozřejmostí je 4 nebo 5místný interiér z A6 opepřený logy RS 6, sportovním volantem, úchvatnými sedadly a také sportovnějším přístrojovým štítem (s indikací ideálního okamžiku řazení), a přesto jen s takovou výbavou, aby bylo stále za co připlácet. RS 6 půjde dovybavit takřka vším, co Audi umí vyrobit. Zmiňme LED přední světlomety, head-up displej, elektronické asistenty nebo audioaparaturu Bang & Olufsen s 15 reproduktory. Audi RS 6 Avant se oficiálně představí příští rok a levné jistě nebude... Uvidíme v Ženevě.   

Seznam kapitol

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: