Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Aston Martin Vanquish - Nová láska pana Bonda

Magazín

14.03.2013

Náhrada za „bondovský“ model DBS na sebe nenechala dlouho čekat, neboť z továrny v britském Gaydonu už vyjíždí další parádní stylovka. James Bond má tedy novou lásku. Jmenuje se Vanquish. Aston Martin Vanquish.

Autor:Adam ŠrámekFoto:

Design a šarm modelů aristokratické značky Aston Martin je až neuvěřitelný. Schválně, ukažte fotografii jakéhokoliv současného vozu z jejího portfolia komukoliv ve vašem okolí a jen stěží najdete jedince, kterému se nebude líbit. Ani nová náhrada za velmi parádní DBS, v němž se agent 007 prohání ve dvou bondovkách, není výjimkou. Vanquish druhé generace zkrátka nevypadá o nic hůře než úchvatně. Pocta designérům! Vanquish přišel, aby nahradil DBS a usedl tak na trůn současné nabídky Astonu.

Power, Beauty, Soul

Síla, krása, duše... S takovým heslem na vás vyrukuje displej mezi budíky každého nového Astonu při startování. Síla tohoto skvostu je dána vpředu uloženým lehce modifikovaným 6litrovým dvanáctiválcem o výkonu 573 koní, jehož charakter, chvála bohu!, nekazí žádné přeplňování. Předně nutno říci, že Aston Martin Vanquish není supersportovním vozem, který by měl konkurovat splašeným červeným „raketám“ z Maranella. Je to super grand tourer, tedy vozidlo, které vás chce primárně ve svém prostorném pohodlném interiéru a maximální rychlosti převézt klidně napříč celým kontinentem a při tom nechat vaše srdce plesat. O charakteru svědčí i pro Aston dosud nevídaný zavazadelník (368 l).
Když ale dostanete chuť, nadchne i dynamikou a sportovním nadáním. Poupravená šestistupňová robotizovaná manuální převodovka umístěná u zadní nápravy a přenášející až 620 N.m na silnici si pospíší a samosvorný diferenciál vypomůže v zatáčce. Strmé řízení zase usnadní práci řidiči. Při využití nové funkce Launch Control zrychlí Vanquish z klidu na 100 km/h za 4,1 s, což na vyražení dechu bohatě stačí. A že je s 295 km/h pomalejší než DBS? Proč by to mělo vadit?! Z výfuků se po stlačení plynu line neuvěřitelný repertoár tónů a melodie dost úchvatné na to, abyste poslechu motoru dali přednost před svými nejoblíbenějšími interprety.
Krása Vanquishe je kromě víceméně nezměněných, jak jinak než velmi působivých tvarů karoserie nového modelu DB9 dále zdůrazněna zajímavými prvky. Stačí si povšimnout výrazné linky na boku táhnoucí se od otvorů za předním kolem směrem k horní hraně zadního svalnatého blatníku nebo agresivnější spodní části předního nárazníku. Novým elementem je také do zádě integrovaný spoiler pro větší přítlak poháněné nápravy. Koncová světla LED připomínají supervzácný limitovaný model One-77. Odkazy na něj ostatně najdeme i v brilantním interiéru, kde bude událostí už pouhé usednutí.
A duše? Ta je vozu vetknuta už při výrobě. Vanquish se totiž montuje ručně, s absolutní precizností a každý pracovník v gaydonské továrně ho tvoří s láskou a záviděnihodným zápalem.

Seznam kapitol

Mílový krok vpřed

První generace modelu Vanquish se vyráběla od roku 2001 do roku 2007. Ta ovšem ještě spadala do staré školy a charakterem připomínala spíše předchozí obstarožně působící modely značky. Ta nová je však zcela jinde. Karosářské panely jsou z uhlíkových vláken, doplňují je opět hliník a hořčíková slitina. Stejně tak i podvozková platforma VH s dvojitými lichoběžníky na obou nápravách využívá v maximální míře hliníku. Celý vůz je nyní sice jen s 1739 kg o něco málo lehčí než DBS, ale také
o citelných 25 % tužší v krutu. O zastavení se postarají karbon-keramické brzdové kotouče (vpředu s diametrem 398 mm) s 6pístkovými třmeny vpředu a 4pístky vzadu. Obojí pochází od věhlasného Bremba. Nádherná 20palcová kola obouvají na poháněné nápravě slupky Pirelli P Zero s parametry 305/30 ZR20.

Seznam kapitol

Duši lahodící interiér

Ať už aristokrat či drobná žena, všichni si budou pobyt na palubě vozu náležitě užívat. Standardem je dvoumístný interiér, za příplatek však dostane movitý zákazník i dvojici sedadel vzadu.
Ta nejvytříbenější kůže, výrazné prošívání nebo brilantní zpracování, to vše společně utváří tu nejlepší atmosféru. Volba z rozsáhlé palety barevných kombinací zajistí nutnou míru individualizací. Nový infotainment systém usnadní přehrávání hudby, práci s mnohem dokonalejším navigačním systémem i připojení veškerých mobilních a multimediálních přístrojů. Zajímavě zploštělý volant pokrytý částečně semišem je vybaven nově tlačítky pro regulaci tuhosti tlumičů ve třech úrovních a také aktivační klávesou (S) pro sportovní režim. Za pozornost stojí také palubní deska s dotykovými tlačítky, která při dotyku vibrují. Další moderní systémy a asistenti jsou samozřejmostí. První kusy se ke svým majitelům dostanou se základní cenou 189 995 liber ještě letos. Závidíme!               

Seznam kapitol
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: