Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Jaguar F-Type - Návrat ke zlatým časům

Magazín

29.01.2013

Spirituální nástupce modelu E-Type je prý tak lehký a nízký, jak je to jen možné... Takovéhle sporťáky žereme!

Autor:AutohitFoto:

Možná, že to bude překvapivě právě Jaguar, který na sebe bude v budoucnosti strhávat největší pozornost zapálených řidičů a fandů nešizených sportovních aut. Nový F-Type totiž znamená velkolepý návrat britské značky mezi opravdová nekompromisní sportovní auta. S odkazem na legendární model E-Type podtržený zdařilým moderním designem má slibné vyhlídky na úspěch.

Konečně do výroby!

Od roku 1961, kdy vznikl posvátný E-Type s titulem nejrychlejšího vozu planety, už uplynulo 5 dekád. Za tu dobu ale žádný další Jaguar nezkombinoval tak dokonale původní myšlenku, tedy kompaktní rozměry karoserie, nízkou hmotnost a silné motory. Pokusů o oživení legendy bylo hned několik, žádný z nich se ale séri-
ové výroby nedočkal. Nový F-Type je tedy důležitým mezníkem v historii značky
z Coventry, je však také zcela zásadní novinkou pro celý automobilový svět.

Seznam kapitol

Čerstvé ingredience

Nová divoká kočka se objevuje s klasickou koncepcí (motor vpředu a pohon zadní nápravy) a dvoumístným interiérem v karoserii typu roadster, verze kupé se ale F-Type dočká také, a to záhy. Zatím si zájemci musejí vystačit s plátěnou, elektricky ovládanou střechou, nicméně důvod k zoufání to rozhodně není. Sklopí se (resp. natáhne se) za pouhých 12 sekund, a to i za jízdy až do rychlosti 50 km/h. Řidiči si v tomto otevřeném voze budou nejvíce pochvalovat práci konstruktérů, neboť nový Jaguar je zatím prý nejtužším otevřeným vozem značky. Hliník a všechny více či méně známé lehké slitiny hojně využívané v konstrukci F-Typu totiž znamenají nízkou hmotnost při zachování vysoké tuhosti. Jistě, pohotovostní hmotnost startující na hodnotě 1,6 tuny není velký zázrak, ale v dnešní  „bezpečné“ době je to stále chvályhodná cifra.
Krásný design jen 4,47 metru dlouhé a 1296 mm vysoké karoserie nemusíme déle komentovat. F-Type je elegantní, přitažlivý, sexy, cool... Zkrátka parádní. Linie celohliníkového vozu nejsou ničím narušovány, zapuštěné kliky a integrovaný výsuvný spoiler zádě k čistotě křivek jen přispívají. Přes 2,62 metru, taková je hodnota rozvoru náprav, kola jsou tedy umístěna téměř v rozích karoserie. Nízké těžiště, ideální vyvážení a silné motory uložené vpředu co nejblíže kabině spolu s podvozkem s dvojitými lichoběžníky vpředu i vzadu zajistí brilantní sportovní jízdní chování. Řidič prý sedí ještě o 20 mm níže než v brutálním XKR-S. Snad aby se Porsche 911 začalo bát!
340 koní v základu!
Už základní F-Type dostal do útrob zcela nový celohliníkový vidlicový 6válec
s objemem 3 litry, který se objevuje také v XF a XJ. Mezi řadami jeho válců pracuje kompresor typu Roots. 250 kW a 450 N.m v kombinaci se samosvorným diferenciálem na zadní poháněné nápravě? To rozhodně není špatný základ! Verze S přidává ještě 30 kW navíc a používá stejnou techniku. O dva válce bohatší varianta V8 S bude s výkonem 364 kW a maximální rychlostí prozatímním vrcholem řady. Oba modely s písmenem S mají také aktivní výfukové klapky, takže budou po stisku tlačítka pěkně hlasitě zpívat. Prozatím musí stačit 8stupňový rychlý automat.

Seznam kapitol

Zcela výjimečné svezení

F-Type potěší údajně jedinečnými zážitky za volantem, a my nemáme důvod nevěřit. Interiér zaměřený na řidiče je nabit nejmodernějšími technologiemi. Základní cena? Zhruba 1,6 milionu Kč. Není to málo, ale tohle bude něco extra... 

Seznam kapitol

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: