Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mercedes-Benz G 65 AMG - Zdivočelý Grizzly

Magazín

20.03.2013

Nejbrutálnější sériový luxusní off-road planety má v nabídce stuttgartská značka. Legendární Mercedes-Benz třídy G totiž nedávno obdržel šílený dvanáctiválec s dvojicí turbodmychadel z portfolia AMG. Díky 450 kW se z něj stal ten nejdivočejší „medvěd“, který se vyhrabe všude a na silnici zdolá většinu.

Autor:Adam ŠrámekFoto:

Mercedes třídy G je opravdovým pojmem. Vyrábí se už od roku 1979 a vždy platil za jeden z nejdrsnějších a nejschopnějších terénních vozů.  Postupem času se však pod tíhou trendů moderní doby stále více přibližuje třídě SUV, u které se před terénní schopnosti dostávají do popředí jízdní vlastnosti na silnici. Dvojnásob to platí pro poslední generaci, která se prodává ve dvou provedeních, a sice v té civilní, kterou vidíte na fotografiích (W463), a dále v takzvané pracovní – stále terénně nezdolné variantě Professional.

Svěřili ho AMG!

Nejdéle vyráběný vůz v historii trojcípé hvězdy nesl poprvé přídomek AMG v roce 1993, ovšem až v letošním roce, kdy se podrobil poslední modernizaci, se pod přední mohutnou kapotou objevila šílenost. Jednotka V12 Biturbo (M275), zážehová dvanáctiválcová bestie krmená dvojicí turbodmychadel, totiž generuje 450 kW (612 koní, chcete-li). Ještě větším šokem je ovšem točivý moment 1000 N.m v rozmezí 2300–4300 otáček.
Zajímalo by nás, zda s touto verzí někdo zavítá do terénu, ale tady jde především o image a dech-beroucí hodnoty. Na 20palcových pneumatikách s relativně skromným profilovým číslem by to bylo rouhání. Ovšem je jasné, že to i takové géčko zvládne bez problémů.

Seznam kapitol

Zákazníky si najde

Racionálně smýšlející člověk si G 65 AMG v životě vážně nekoupí. Vždyť vůz, měřící 4,66 m na délku a nepraktických 1951 mm na výšku, pojme jen 5 cestujících a disponuje ještě horší aerodynamikou, než má rozevřený deštník, hmotností 2580 kg či průměrnou spotřebou 17 l/100 km, nedává zrovna největší smysl. Dalším hřebíkem do rakve je fakt, že za poloviční cenu pořídíte rovněž AMG. G 63 AMG je jen o málo slabší (400 kW), vozí i tak skvostný motor V8 Biturbo a také jednoznačně méně zbaští. Ovšem i se šílenou a stále nekompletní cenovkou 6 720 000 Kč! si přesto G 65 AMG své, zřejmě až nepředstavitelně movité, zákazníky najde. A hlavním důvodem ke koupi bude u takové skupiny lidí právě jeho nesmyslnost.

Seznam kapitol

Přesto si zaslouží obdiv

Za co však nejdražší Geländewagen zaslouží obdiv, jsou jízdní vlastnosti a technika. Tužší podvozek daný jinými tlumiči, brutální dobře promazaný a ručně montovaný stroj pod kapotou, pohon všech kol a poslední sedmistupňová automatická převodovka od AMG dělají z tohoto mastodonta raketu, která uletí většině opravdu hodně rychlých aut. 0–100 km/h dokáže nasupený Grizzly ztrestat za pouhých 5,3 s a kvůli „panelákové“ karoserii je jeho rychlost z bezpečnostních důvodů omezena na 230 km/h. Možná byste totiž mohli omylem položit na bok kamion, který budete na německé dálnici předjíždět. Na maximální rychlost se ale rozjede za směšnou chvilku. Z ní ho dokážou spolehlivě zastavit přední 6pístkové brzdy původem z ML 63 AMG s kotouči o průměru 375 mm, byť jim vzadu asistují jen skromné plovoucí jednopístky.
Ve čtveřici koncovek výfuků, které vždy v páru koukají zpod bočních prahů, u verzí AMG vznikají zvuky připomínající mix hromobití a řevu lva, který vyráží na lov. V zatáčkách se vrcholný vůz třídy G naklání méně, než by se dalo podle fyzikálních zákonů čekat.

Seznam kapitol

Luxusní pojízdný domek

Za 7 milionů pořídíte vážně pěkný dům na hranici Prahy. Nebo třeba právě G 65 AMG. S luxusním interiérem nabitým těmi nejnovějšími technologiemi, prvotřídní kůží nappa designo, obří navigací, libovým zpracováním, tou nejštědřejší bezpečnostní výbavou, asistenčními systémy a celou řadou dalších známých i méně známých „mercedesích“  vychytávek je géčko s 6litrovým motorem, který by roztáhl rychle i zapřažený Concorde, něčím nevídaným a skutečně speciálním. A ten, kdo s ním vyrazí do terénu, ať nám dá prosím dopředu včas vědět...

Seznam kapitol

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: