Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volvo S60 Polestar

Magazín

24.10.2012

Volvo ve spolupráci s dvorním ladičem Polestar vypustily do světa Volvo S60 Polestar koncept, který má na to, aby se postavil divizi M či ostrým Audi RS. Po letech mluvení o sportovním směru se v Göteborgu věci konečně hnuly.

Autor:AutohitFoto:

Slýcháváme to od Volva už dlouho. Sportovní směr, sportovní zaměření, sportovní geny. Jenže kromě okruhových speciálů nám Švédové zatím nic nepostavili. Tedy pakliže nepočítáme velmi zajímavé Volvo C30 PCP (viz boxík). Jak se zdá, situace začíná nabírat zajímavý směr.


Řeči převedené v realitu
Automobilka Volvo ukázala na svém galavečeru v Göteborgu koncept, který nemůže nechat žádného fanouška ostrých automobilů chladným. Jmenuje se Volvo S60 Polestar a, jak název napovídá, vychází ze sériové S60 v nejsilnějším, tedy šestiválcovém provedení. Výčet úprav, který bude záhy následovat, potvrzuje slova managementu, že tohle opravdu je ostré Volvo se závodními geny.
Firma Polestar se už více než 15 let specializuje na úpravy vozů Volvo a nasazuje je do okruhových šampionátů. Poslední dílko vzešlé z dílny Polestaru nás dostává do kolen, a to rozhodně nejen kvůli tomu, jak vypadá.
Jsou to technické parametry, co dělají z modrého sedanu neobvyklou záležitost. Polestar kompletně překopal řadový třílitrový šestiválec B6304T4 z domácí kuchyně Volva a standardních 304 koní navýšil o dalších 204! Finální výkon motoru tedy činí 508 koní a 575 N.m! Nárůst byl dosažen modifikací hlavy válců, úpravou jednotlivých spalovacích komor a přepracováním sacího potrubí. Sériové turbodmychadlo bylo nahrazeno větším typem Garret 3171. Jako další důkaz o důslednosti Polestaru můžeme uvést speciální zesílené ojnice nebo nové nerezové výfukové potrubí o průměru 89 mm. 


Motor i podvozek
Jenže pouze o motoru to celé není, o čemž se mohlo Volvo v minulosti několikrát přesvědčit. Sériový podvozek tedy nabyl do šířky, když technici rozšířili přední nápravu o 20 mm a o dvojnásobek vzadu. Celkově sedí S60 Polestar o 30 mm blíže silnici. Tlumení zajišťují stavitelné tlumiče Öhlins, stabilitu v zatáčkách pak zesílené stabilizátory a tužší silentbloky na zavěšení i na pomocných rámech. Nové jsou křížové rozpěry vpředu i vzadu, jiného naladění doznal elektro-hydraulický posilovač řízení EHPAS.
Za zmínku stojí také pohon všech kol, jenž využívá systému Haldex čtvrté generace a elektronického diferenciálu eLSD (což je v podstatě pouze počítačový program). Přimlouváme se za poctivou „špéru“, protože jak se zdá, tento koncept je myšlen opravdu vážně a bez pořádného samosvoru to nikdy nebude úplně ono.
Volvo S60 Polestar váží 1640 kg, což není zrovna málo, ale v porovnání s M3 E90, která má 420 koní, je Volvo pouze o 35 kg těžší. Takže i zde máme pro Polestar jen slova uznání. Dokonce váží o masivních 250 kg méně než nové Audi RS4 se 450 koňmi!
Aby se řidič dokázal bezpečně poprat s masivním výkonem přeplňované řadové šestky, je S60 Polestar vpředu vybavena vrtanými brzdami Brembo s průměrem 380 mm a šestipístkovými třmeny. Vzadu pak choutky vozu k výletu mimo zamýšlenou trasu brání 302mm kotouče s blíže nespecifikovanými třmeny.


Zatím pouze jediný kus
Exteriér se oproti oblíbenému paketu R-Design příliš neliší – snad jen karbonový difuzor u sériového volva nikde nenajdete. A interiér? Ten má spičkově tvarovaná sedadla kombinující komfort a dokonalou podporu těla, hlavice zkráceného šestikvaltu M66C a věnec volantu se zase těší z alcantarového pokrytí. S60 Polestar vzniko pouze v jednom kuse, ale my žádáme sériovou výrobu.  Jinak Volvo už nikdo nebude brát vážně...           

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: