Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

McLaren MP4-12C Spider

Magazín

04.07.2012

Automobilka McLaren představila svůj druhý sériový model, který se zařadí po bok kupé MP4-12C. Je to verze téhož vozu s otevřenou střechou, automobilka slibuje téměř totožnou dynamiku a jízdní chování.

Autor:Lukáš NovýFoto:

Otevřená verze MP4-12C byla očekávána, přesto s ní dokázal McLaren překvapit. Spider, jak se otevřená varianta jmenuje, totiž dostal několik zajímavých technických řešení, které z něj dělají jeden z nejatraktivnějších otevřených vozů světa.

Na první dojem navíc musíme konstatovat, že bez střechy to MP4-12C sluší podstatně více než s ní, Spider je tedy z dvojice modelů McLarenu naším favoritem. Auto dostalo podstatně vášnivější náboj, který kupé možná trochu chybí.

McLaren navíc slibuje, že jízdní vlastnosti nebo dynamika kupé zůstávají téměř nedotčeny. To je malý zázrak, protože přestavbou na kabriolet většina takových vozů utrpí a to kvůli snížené tuhosti karoserie. McLaren ale karbonové šasi MP4-12C od začátku navrhoval právě pro Spider, takže auto nepotřebuje žádné dodatečné výztuhy a přitom se tuhost odstraněním střechy změnila jen málo.

Spider je o pouhých 40 kilogramů těžší než kupé, může za to konstrukce střechy. I ta je v dané kategorii dost neobvyklá, jde totiž o malý pevný skládací hard-top. Ten zmizí během 17 sekund za sedadly ve speciálním prostoru. V případě natažené střechy sem přesně padne speciální zavazadlo, které automobilka dodává. Nákladový prostor lze tak v případě potřeby zvětšit o 52 litrů. Střecha jde stahovat i za jízdy a to do rychlosti 30 km/h.

Doslova úžasnou vychytávkou je pak zadní sklo, které lze ovládat nezávisle na poloze střechy. V případě otevřené konfigurace funguje vysunuté sklo jako deflektor větru, což přispívá k lepší pohodě v kabině i při jízdě vyššími rychlostmi. Naopak s nataženou střechou se stahovací sklo stává bránou do světa mechanického jekotu přeplňovaného osmiválce. Ano, zadní sklo lze stáhnout, aby si posádka mohla zvuk motoru vychutnat s větší intenzitou.

Motor je stejný jako u nedávno inovovaného MP4-12C v provedení kupé. Má tedy objem 3,8 litru a výkon 625 koní. Stovku s ním Spider zvládne za 3,1 sekundy, tedy stejně jako kupé. Teprve při sprintu na vyšší rychlosti a vzdálenosti se projeví mírně větší hmotnost kabrioletu, 160 km/h se na tachometru objeví za 6,1 sekundy (o desetinu pomaleji oproti kupé), dostat se na dvoustovku trvá 9 sekund (o 2 desetiny déle než u kupé). Čtvrt míle s pevným startem zvládne kupé za 10,6 sekundy, Spider za 10,8. Ani maximální rychlost se příliš nezměnila, zatímco kupé umí uhánět až 333 km/h, Spider jede „jenom“ 329 km/h.

Tyto oběti jistě za možnost vychutnávat si jízdu s nebem nad hlavou a se sytější zvukovou kulisou jistě stojí. Zákazníci si mohou Spider již objednávat, v bohatém konfigurátoru si mohou vůz důkladně přizpůsobit svému vkusu. První vozy budou dodány zákazníkům v průběhu listopadu, britská cena začíná na 195 000 librách, příplatek za kabriolet je ohromujících 19 000 liber, v přepočtu tedy přes 600 000 korun.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: