Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Chevrolet Impala

Magazín

19.10.2012

Původně šlo o jakousi nadstandardní verzi k modelu Chevrolet Bel Air, nicméně v průběhu let se z Impaly ale stal nejprodávanější Chevrolet, jehož rekord nikdy nebyl překonán.

Autor:AutohitFoto:

Nemusíte být bůhvíjak velkými fanoušky amerických automobilů k tomu, abyste znali Chevrolet Impala. Tenhle model se právem řadí mezi nejdůležitější americké automobily vůbec a v rámci značky Chevrolet jde o naprostou hvězdu, jejímuž věhlasu se rovná pouze Corvette, což je ale trochu jiná káva.


Od „dvojky“ samostatně
Jméno Impala (impala je anglický výraz pro antilopu původem ze severní Afriky) se vůbec poprvé objevuje v roce 1956, kdy se Chevrolet prezentoval konceptem s tímto jménem na věhlasné výstavě GM Motorama. Jako sériový vůz Impala přijíždí o dva roky později, a to ve spojení s klasikou Chevroletu, modelem Bel Air. V podstatě to měl být luxusnější a zároveň sportovnější derivát výše zmiňovaného vozu. Nabízel se jako dvoudveřové kupé s hardtopem a kabriolet s plátěnou střechou.
Zadní kola roztáčely dvě manuální skříně (tříkvalt a tříkvalt s rychloběžkou) a dvoustupňový automat Powerglide. Základní motorizaci reprezentoval řadový 3,9litrový šestiválec, pro náročnější byly v nabídce dva V8 (4,6 a 5,7 litru).
Druhá generace nastoupila v roce 1959 a Chevrolet ji prezentoval jako samostatně stojící model. Design se velmi lišil od původní Impaly a do nabídky přibyly čtyřdveřové verze. Poprvé se také objevují modifikace bez tří kulatých zadních světel (specifický prvek většiny Impal 20. stol.).
Nabídka motorů se nezměnila, přičemž k převodovkám přibyl 4st. manuál.


2000 byl de facto konec
Třetí generace už jezdila na modifikované platformě B a jedná se o nejoblíbenější model mezi černošskými rapery a úpravci tzv. lowriderů (viz boxík vlevo). Z původních motorizací zůstal pouze 4,6 V8, nově se objevují 3,8 I6, 5,4 V8 a 6,7 V8. Pro modelový rok 1963 také 7,0 V8. Praktičtěji smýšlející zákazníci mají v nabídce provedení kombi. U této generace se také prvně objevuje logo SS, což znamená Super Sport, a pro Chevrolet šlo o znak vysokovýkonných specifikací.
Čtvrtá generace je nejprodávanější Impalou vůbec, čemuž nasvědčuje také rovných deset motorizací (devět V8 a jeden I6). Impala prvně disponuje třístupňovým Powerglidem, stejně jako se poprvé objevuje jméno Caprice – vyšší úroveň výbavy.
Také pátá generace zůstává velmi populární, avšak nabídka motorů se zmenšuje na pět. Impala Mk.V se stává největším vyráběným Chevroletm vůbec.
Šestá generace se nese ve znamení downsizingu po rozměrové stránce, novinkou je osmiválcový diesel Oldsmobile a dvě varianty šestiválce 3,8 V6.
Sedmá generace je poslední Impalou v pravém slova smyslu, jelikož s nástupem Mk. VIII končí dlouhodobě používaná platforma B, a tedy i pohon zadních kol. Od této doby přestává být Impala zajímavá, přesto je v USA i nadále velmi oblíbená.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: