Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

BMW Zagato Coupé

Magazín

28.05.2012

Na automobilové přehlídce Concorso d’Eleganza Villa d’Este představí automobilka BMW speciální kupé navržené karosárnou Zagato. Vůz má být schopen běžného provozu a třeba si tak fanoušci vymodlí omezenou sérii.

Autor:Lukáš NovýFoto:

Dvoumístné BMW Zagato Coupé očividně staví na základech kupé BMW Z4, každý díl karosérie byl ale pro účely tohoto unikátního vozu zcela pozměněn. Zagato Coupé vlastně představuje BMW viděné očima milánské karosárny.

Vůz představuje návrat BMW k některé z italských karosáren po velmi dlouhé době. Posledním v Itálii navrženým BMW byl totiž supersport M1 v roce 1978. Před ním to pak byly modely 3200 CS Bertone (1962), BMW 700 (1959) a BMW 3200 Michelotti Vignale (1959).

Zagato Coupé je ještě svalnatější než sériové provedení Z4 a vévodí mu dlouhá kapota doplněná typickými prvky karosárny Zagato. Fanoušci se tak mohou těšit na klasickou střechu s dvojitým vyboulením, vysokou a poměrně razantně ukončenou záď, výrazné zadní výdechy z pod podlahy vozu a typický znak Z roztroušený sem tam po karoserii i interiéru.

Studie vznikla i díky přátelství designérů obou domů. Adrian van Hooydonk, současný šéf designu skupiny BMW a Andrea Zagato, totiž vzájemně obdivují svou práci. Navís se Hooydonk už řadu let přátelí s Norihiko Haradou, současným šéfem designu italské karosárny. Interiér auta zase navrhovala Marella Rivolta, manželka Andrea Zagaty a následnice rodiny Rivolta, která založila automobilku ISO, od níž BMW v roce 1954 koupila práva na výrobu minivozu Isetta.

BMW Zagato Coupé má být zcela funkčním vozem, který má splňovat předpisy v drtivé většině zemí světa. Karosárna ani automobilka se nepochlubily, jaký motor vůz pohání a rovněž mlčí o možné výrobě. O té by mohl zřejmě rozhodnout případný zájem veřejnosti na přehlídce Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Odtud si karosárna Zagato odvezla triumf v minulých dvou letech (za Aston Martin Zagato vloni a za Alfu Romeo TZ3 Corsa v roce 2010).

Pokud jej zopakuje, mohli by movití zájemci BMW přemluvit k výrobě omezené série, tak jako se tomu stalo i u předchozích dvou vítězů.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: