Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Bentley Continental GT V8

Magazín

01.10.2012

Vozy prestižní značky Bentley dlouhá léta poháněly motory V8. Volkswagen, jakožto nový majitel, dlouho preferoval W12, jenže časy se patrně mění. Po Mulsanne si V8 našel cestu i do Continentalu.

Autor:AutohitFoto:

Přestože je Continental druhým modelem značky Bentley, který pohání vidlicový osmiválec, v případě modelu Mulsanne, vlajkové lodi tohoto exkluzivního výrobce, se jedná o atmosféricky plněný V8 o tradičním objemu 6,75 l.
Bentley dlouho používal šestilitrový dvanáctiválec do W, třebaže kdo trochu zná poměry uvnitř koncernu VW, dobře ví, co je tenhle motor zač. Dle některých
z nás (především autora článku), je tento dvojitý V6 pro Bentley naprosto nedůstojná pohonná jednotka.


Slabší než Audi s8
Fakt, že tradice značky nehrají primární roli ani v případě tak exkluzivních značek, jako jsou Rolls-Royce nebo Bentley, dokládá novinka pod kapotou nejúspěšnějšího Bentley všech dob – modelu Continental GT.
Sen většiny fotbalistů se na nedávno uskutečněné výstavě NAIAS v Detroitu představil také s dlouho avizovaným osmiválcem se dvěma turby. Tento motor se prvně objevil v novém Audi S8, a to i přes prvotní informace, že tento motor bude výhradně pro Bentley. No, patrně se jednalo o dezinformaci nebo někdo nahoře narychlo rozhodl jinak...
Dvakrát přeplňovaný V8 s úhlem rozevření 90° má blok i hlavu vyrobené ze slitiny hliníku a váží 220 kilogramů, což představuje necelých deset procent z celkové hmotnosti vozu (ta činí 2295 kg). Výkon nového osmiválce o objemu 3993 cm3 (vrtání 84,5 mm, zdvih 89,0 mm) dosahuje 373 kW (507 koní) a točivý moment, jenž přenáší osmistupňová automatická převodovka pomocí středového diferenciálu Torsen na všechna kola, dosahuje 660 N.m. Maximální krouťák je k dispozici již od 1700 min-1 a poměr mezi oběma hnanými nápravami je 40:60. Díky tomuto rozdělení se Bentley chová více jako zadokolka, přesto však dokáže na špatném podkladu přenést veškerý výkon motoru. A i proto Bentley Continental GT V8 akceleruje z 0–100 km/h za 4,6 vteřiny a „upaluje“ maximální rychlostí 290 km/h.
Je poměrně zajímavé, že zmiňované Audi S8 má tentýž motor naladěný na 382 kW, přičemž točivý moment dosahuje 650 N.m od stejných otáček, tedy od 1700 min-1. Proč má Audi S8 vyšší výkon než exkluzivnější Bentley, nechápeme, nicméně chápeme, proč je v rámci vlastní modelové řady výkon „pouze“ 507 koní. S potenciálem, který tento motor má, by nebyl problém atakovat 423 kW (575 k) a 700 N.m točivého momentu objemnějšího dvanáctiválce do W. Dalším vysvětlením může být také nějaká trochu nabroušenější edice, jako tomu bylo u dvanáctiválce s označením Speed, případně Supersports.


Spotřeba 11 l/100 km!
Protože emisní regule těžce dopadly také do sféry nejprestižnějších vozů a i tito výrobci se musejí snažit, aby jejich výtvory alespoň náznakem uznávaly moderní ekotrend. Bentley, stejně jako Audi se vydaly cestou vypínání válců, a tudíž tento V8 umí při mírném zatížení jet pouze na čtyři válce. V praxi to podle výrobce znamená spotřebu okolo 11 litrů, což je naprosto vynikající záležitost. Otázkou je, jak daleko je tento údaj vzdálen realitě. Nicméně když si vzpomeneme, že M5 jela trasu Karlovy Vary–Praha za 8,7, proč by Bentley nezvládl avizovaných 11?
Modely s menším motorem samozřejmě nebudou ochuzené o žádné prvky výbavy šestilitru a na zákazníky Bentley čeká obrovské množství individuálních příplatků. Cena osmiválcového Bentley Continental GT V8 nebyla v době uzávěrky čísla známá.  Ale bude to hodně...

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: