Nástupce Ferrari Enzo bude mít 920 koní
27.02.2012
Automobilka Ferrari připravuje nový úchvatný model, který chce aspirovat na nejdivočejší supersport světa. Dvanáctiválec doplněný o elektrický systém KERS bude mít výkon ohromujících 920 koní.
Ferrari chystá ve své modelové řadě mnoho změn a novinek. Firma momentálně dokončuje práce na nástupci modelu 599. Supersportovní GT si ponechá klasickou koncepci s motorem vpředu a pohonem zadních kol, na která poputuje síla z přepracovaného dvanáctiválce ze současného modelu.
Atmosférický motor dostane bude dávat výkon ohromných 700 koní. Stejný motor pak poslouží jako základ pro nástupce Ferrari Enzo. Jeho objem bude 7,3 litru a díky dalšímu vyladění poskytne výkon rovných 800 koní. V modelu F70, jak se má nástupce Enza jmenovat, ho navíc doplní 120 koňový elektrický setrvačníkový systém KERS podobný tomu ve Formuli 1.
Auto má být ale překvapivě lehké, hmotnost se má udržet pod 1 150 kilogramy. F70 tedy bude supersport s raketovým potenciálem. Rychlostí akcelerace určitě může porazit Bugatti Veyron a je otázkou, zda se nevydá i k výšinám jeho maximální rychlosti. Veyron totiž při jen o něco vyšším výkonu váží o tři čtvrtě tuny více. F70 by také mělo s přehledem porazit připravované hybridní superporsche, které vychází ze studie RSR.
Na nízkou hmotnost svých vozů se chce Ferrari soustředit i do budoucna. V přípravě je model 458 Challenge, který by měl ztratit zhruba 70 kilogramů hmotnosti a jeho výkon by se měl zvýšit asi o 30 koní na konečných 600.
Představitelé automobilky také připouštějí, že vzhledem k tomu, že Formule 1 začne používat přeplňované šestiválce, i příští základní model Ferrari (tedy nástupce Californie a právě zmíněné 458) by mohl používat přeplňovaný šestiválcový motor. To by opět znamenalo hmotnostní úsporu. Sečteny jsou pravděpodobně i dny majestátního dvanáctiválce. Ten by napříště měl udělat místo přeplňovanému osmiválci.
Naopak představitelé automobilky zarytě tvrdí, že firma nehodlá vyrábět čtyřdvéřové kupé nebo croossover či SUV. V plánu prý není ani malé levnější Ferrari, jakási reinkarnace modelu Dino. Firma nechce navyšovat produkci za pomoci nových levných modelů, růst chce jenom do té míry, aby stíhala uspokojit poptávku po stávající modelové řadě na nových trzích jako jsou Čína nebo Rusko.