Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Toyota GT 86

Magazín

24.09.2012

Je to tady! Toyota konečně odhalila po řadě konceptů produkční podobu vozu, který bude zprostředkovávat za volantem neředěnou radost. Vůz vyvíjený se Subaru se jmenuje GT 86. Driftoo!

Autor:AutohitFoto:

Sériové provedení dlouho očekávané sportovní Toyoty je tu. Jak by se podle předchozích modelů mohlo zdát, novinka se nejmenuje FT-86, AE 86, 2000 GT, Celica ani Supra. Správně je jen GT 86. Tento název v sobě nese jednak poctu tradicím značky v soutěžích GT a druhak dík ojedinělým jízdním vlastnostem modelu Corolla AE 86. AE 86 – známé mezi nadšenci jako Hachi-Roku (1983–1987) – je vůz příznačný koncepcí motoru vpředu s pohonem zadních kol, kompaktními rozměry, nízkou hmotností i těžištěm a z toho pramenící extrémní agilitou. Dá se s ním jezdit krásně bokem. Od GT 86 tedy čekáme hodně podobné vlastnosti, Toyota ostatně slibuje parádní jízdní zážitky i hravost a podle prvních ohlasů se slova značky naplnila do puntíku.


Funkčnost především
To už jistě víte, že se při vývoji tohoto cenově dostupného sporťáku dala Toyota dohromady se Subaru, nebo ne?! Subaru přidalo hodnotu ve větší míře než Toyota, jelikož se z největší části zasloužilo o vyspělou techniku. Elegantní aerodynamická karoserie GT 86 se nám ale líbí více než u dvojčete Subaru BRZ.
Délka vozu je 4,24 m, ovšem její výška dosahuje pouze hodnoty 1,285 m. Rozvor náprav činí 2570 mm. Nový sporťák se chlubí vnitřním uspořádáním 2+2 a interiérem orientovaným čistě na řidiče a jeho základní potřeby.
Sedadla budou příznačná solidním bočním vedením, ale měla by také poskytovat pohodlí a řidiče nelimitovat při práci s řadicí pákou. Volant má v průměru pouhopouhých 365 mm a za ním se nachází středo-bod interiéru – velký otáčkoměr. Dobrá zpráva pro fandy sportovního svezení je, že samotný interiér není příznačný žádnými výstřelky. Řidič si nakonec ostatně vystačí jen s volantem, řadicí pákou a dobře rozmístěnými hliníkovými pedály. 


Radost z techniky
Oficiální představení má nová „Hačina“ už za sebou, k nám se ale podívá až v létě. Můžeme se těšit na její nový dvoulitrový atmosférický boxer čtvercové konstrukce (vrtání i zdvih mají 86 mm), který je umístěn velice nízko za přední nápravou a pohání kola zadní nápravy. Vysokootáčkový motor se chlubí technologií duálního vstřiku D-4S se současným vstřikováním přímo do válců a do sacího kanálu. Kompresní poměr dosahuje hodnoty 12,5:1. Výsledkem je vyšší výkon, který při 7000 otáčkách dosahuje 147 kW (200 koní), a točivý moment využitelný v širokém spektru otáček (vrcholí hodnotou 205 N.m v 6600 otáčkách). A vytočit ho lze až do 7500 otáček!
Toyota slibuje vynikající odezvu na sešlápnutí plynového pedálu a obrovskou chuť po otáčkách, nízké emise i spotřebu paliva. Čtyřválcová jednotka je standardně spojena
s 6stupňovým manuálem, který bude jasnou volbou nadšenců, či s automatickou převodovkou o stejném počtu stupňů. Pádla na volantu jsou v druhém případě samozřejmostí.


Král na drifty
Největší práci z hlediska radosti z jízdy odvede „Toyobaru“ hlavně díky nízkému těžišti (jen 460 mm nad zemí), hmotnosti dosahující pouhých 1180 kg a konečně i samosvornému diferenciálu na zadní nápravě. Hmotnost je rozložena
v poměru 53:47 ve prospěch přední nápravy. To se bude driftovat! Některá videa na internetu (např. Facebook Autohit.cz) tyto předpoklady jasně potvrzují.
Říkáte si možná, že tak nízký výkon a točivý moment nemohou řidiče pobavit, ale kvůli kompaktním rozměrům, nízké hmotnosti, ideální zpětné vazbě, skvělé agilitě a nízkému těžišti to bude přesný opak. Například majitelé Mazdy MX-5 či původní AE 86 vědí své.
GT 86 je ovšem navíc předurčeno pro jízdu bokem. Zadní standardně 17palcové pneumatiky se totiž vyznačují šířkou pouhých 225 mm, aby záď pod plynem snáze ujížděla. Při vývoji byla soustředěna pozornost rovněž na funkčnost samosvoru a systému stability VSC a soustavu ABS. Stabilizace je tedy vypínatelná, a pokud je v činnosti, tak by neměla řidiče v jeho choutkách jezdit bokem výrazně omezovat, tisková zpráva uvádí, že má umožňovat dynamickou stabilitu na hranici výkonových možností vozidla.


Nemůžeme se dočkat!
Sportovní Toyota nám chybí, a právě proto na GT 86 čekáme jak na smilování. Víme, že bude mít 50litrovou nádrž a odhadujeme spotřebu 8 litrů a zrychlení 0–100 km/h za
6,5 s. Víme, že podvozek vpředu tvoří vzpěry McPherson a vzadu dvojité lichoběžníky. Více se ještě dozvíme. Cena? Snad bude stát do 600 tisíc Kč... Začínáme šetřit!

Tagy: Toyota, AE86, GT86, rwd
Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: