Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Velké brněnské finále a česká radost

Reportáž

25.10.2013

Posledním velkým podnikem na Masarykově okruhu v Brně byl také letos tradiční šestihodinový Epilog. Oproti minulým letům se však víkendové dění netočilo jen kolem tohoto vytrvalostního závodu, ale také se uskutečnily závěrečné dva závody letošní sezóny Mistrovství Evropy cestovních vozů (FIA ETCC) a formulové série AutoGP.

Epilog tradičně uzavírá tuzemskou motoristickou sezónu. V letošním ročníku dominovala posádka týmu DINO&CO ve složení Patrik Tkáč, Andrej Studenič, Tomáš Kukučka a Peter Vančo, která po setmění projela pod šachovnicovou vlajkou na první pozici. Závod přitom pro toto Ferrari 458 GT3 se startovním číslem 139 nezačal vůbec dobře, když se po zisku pole position vůz roztočil už v zahřívacím kole. Do závodu tak musel startovat až z poslední, tedy devatenácté pozice.

Už po první hodině se však ferrari probojovalo na čtvrtou pozici. Od poloviny závodu se pak již držel v čele závodu, kdy se o vedení přetahoval s dalším Ferrari F458 GT3 posádky Jakubík/Vorba/Sťovíček/Pergl. Tento vůz však v závěrečné hodině postihly technické problémy a byl klasifikován až na sedmé pozici v absolutním pořadí.

V první polovině závodu se v popředí držela také Pagani Zonda. Zelená kráska ale po dvou hodinách zajela do garáže a odstoupila.

Tato bojující dvojice měla před zbytkem pole náskok 10 kol, a tak po problémech ferrari týmu RPD Racing jezdil jeho italský sourozenec neohroženě na první pozici před mercedesem-benz AMG SL GT3 švýcarské dvojice Zumsteinů, kteří druzí nakonec také dojeli. O dalších šest kol zpět si pro celkové třetí místo dojeli Mandelík/Fried/Kusý s vozem Lotus Exige GT.

Závěrečný závodní víkend na Masarykově okruhu však nebyl jen o vytrvalostním závodě. Finále sezóny znamenal brněnský víkend také pro šampionát FIA ETCC, kde se rozhodovalo o titulu mezi Petrem Fulínem a mladým Slovákem Matějem Homolou. Byl to nakonec český zástupce z týmu Křenek Motorsport, který si zajistil ve druhé sezóně svůj premiérový titul v šampionátu, když už po první jízdě, kterou vyhrál a Homola skončil druhý, měl na svého soupeře dostatečný náskok.

Devatenáctiletý Homola sice letos vyhrál čtyři závody, pohár pro mistra Evropy cestovních vozů však nad hlavu nezvedl.
Ve druhém závodě pak dalším vítězstvím, pátým v sezóně, jen stvrdil svůj titul. Maťo Homola skončil opět druhý před třetím Dušanem Borkovičem ze Srbska, který se umístil na třetí pozici také v celkovém hodnocení.

Po dvouleté přestávce se na Masarykův okruh vrátily monoposty AutoGP, které zde drží absolutní traťový rekord zajetý v závodě. A také zde musel o letošním šampionovi rozhodnout až závěrečný závodní víkend v Brně. Svůj první titul nakonec vybojoval Vittorio Ghirelli. Ital sice vyhrál v sezóně jen dvakrát, ovšem lepší výsledky nakonec rozhodly v jeho prospěch a Kimija Sato, který v sezóně na nejvyšší stupínek vystoupil pětkrát, se nakonec musel spokojit s druhou příčkou.

Do závěrečných dvou závodů sezóny AutoGP nastoupilo devatenáct pilotů.

V závěrečném podniku si na domácí trati svou premiéru v monopostu AutoGP odbyl Josef Král. Pilot, který v předchozích čtyřech sezónách závodil v šampionátu GP2, jenž je poslední metou před Formulí 1, se však příliš neprosadil a v závodech obsadil patnáctou a dvanáctou pozici.

Monoposty AutoGP zatím drží traťový rekord Masarykova okruhu, když zatím nejrychleji tuto 5403 metrů dlouhou trať objel v roce 2010 Luca Filippi časem 1:43.260. V letošním roce překonal v kvalifikaci jeho čas Ghirelli (1:42.833), ovšem oficiální traťový rekord nepadl, jelikož v závodě Filippiho čas nebyl překonán.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: