Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

V DTM je téměř rozhodnuto

Sport

18.09.2013

Mike Rockenfeller udělal o uplynulém víkendu na německém Oscherslebenu velmi důležitý krok na cestě za svým prvním titulem v německém šampionátu cestovních vozů DTM. Brazilec Augusto Farfus však svým vítězstvím neřekl v boji o titul poslední slovo.

Letošní sezóna DTM se po osmi odjetých závodech jeví celkem jasně. Němec Rockenfeller z týmu Audi dává v každém závodě najevo, že na konci své sedmé sezóny v německém šampionátu by konečně rád zvedl nad hlavu pohár pro šampióna. Letos zatím jako jediný z celého pole bodoval ve všem odjetých závodech, celkem čtyřikrát už vystoupal na stupně vítězů, z toho dvakrát (na britském okruhu Brands Hatch a v Moskvě) na stupínek nejvyšší.

O uplynulém víkendu na okruhu Oschersleben nedaleko Magdeburgu přitom člen vítězné posádky Audi ve slavném závodě 24h Le Mans v roce 2010 dojel po startu ze třetího místa druhý a vzhledem ke smůle soupeřů odskočil na čele průběžného hodnocení.

I přesto, že je úvodní šikana velmi zrádná, v ní během víkendu nedošlo k žádné větší kolizi. Při startu DTM však těsno bylo.

Závodu doslova dominoval Farfus, který tak po triumfu v úvodním závodě sezóny na Hockneheimu má na svém kontě stejně jako Rockenfeller dvě vítězství. Brazilec přitom v posledních třech závodech vždy skončil na stupních vítězů a výrazně si tak polepšil v průběžném hodnocení šampionátu, kdy přeskočil Christiana Vietorise, Roberta Wickense a Bruna Spenglera a posunul se na druhé místo.

Ani jeden z posledně jmenované trojice pilotů nezažil na Oscherslebenu úspěšný víkend. Vietoris po nevýrazném výkonu dojel až na 18. pozici, zatímco oba Kanaďané se vyřadili po vzájemné kolizi.

Spengler dal po kontaktu s Wickensem divákům a fotografům možnost nakouknout pod kapotu na osmiválec svého BMW M3 DTM.

Ve 38. kole se Wickens před loňského šampiona DTM ve druhé zatáčce za pomoci lehkého kontaktu dostal. Spengler si to však nenechal líbit a hned v další zatáčce poslal Wickensův mercedes ven z trati. Vítěz posledního závodu na Nürburgringu zvládl pouze dojet do boxů, kde ze závodu odstoupil.

Cíl neviděl ani Spengler, který tak definitivně přišel o šanci obhájit loňský titul. Kanaďan měl vydařený vstup do sezóny, když po pátém místě v úvodním závodě přidal druhou příčku na Brands Hatch a vítězství na rakouském Red Bull Ringu. Ve druhé polovině sezóny však zatím vůbec nebodoval a po kontaktu s Wickensem na Oscherslebenu letos poprvé nedojel do cíle.

Poté, co odešel z Formule 1, našel Timo Glock místo v DTM u automobilky BMW.

Do závěrečných dvou podniků, které se pojedou v nizozemském Zandvoortu a německém Hockenheimu, tak v pozici jasného favorita na titul vstupuje Rockenfeller. Pilot týmu Audi Sport Phoenix si do těchto závodů veze náskok 33 bodů na Farfuse a vzhledem k tomu, že vítěz závodu získá 25 bodů, stačí bez ohledu na Farfusův výsledek Rockenfellerovi na Zandvoortu k zisku titulu dojet nejhůře na druhé příčce.

Farfus však rozhodně udělá maximum pro to, aby se o letošním šampionovi rozhodlo, stejně jako loni, až při závěrečném závodě na Hockenheimu. Připomeňme pouze v krátkosti scénář loňské sezóny: Po celou sezónu vedl pořadí jezdců Gary Paffett (Mercedes-Benz), ovšem v závěrečném závodě mu titul na poslední chvíli sebral Bruno Spengler (BMW), který tak nejlepším možným způsobem završil veleúspěšný návrat mnichovské značky po 20 letech zpět do DTM. Proč by tedy letos Farfus nemohl na Spenglerův úspěch navázat?

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: