Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Fabia III je v Číně luxusním zbožím

Fascinace

19.04.2015

Škoda zahájila prodej Fabie v Číně. Před otevřením autosalonu v Šanghaji představila Škoda místním zákazníkům nový model Fabia. Autohit.cz byl na slavnostním večeru pro zvané a zjistil překvapivě vysoké ceny.

Perfektně připravený program, profesionální videoprojekce, moderátor, který uměl početné hlediště dostat do varu, a několik celebrit, které našinci nic neřeknou, ale čínskému publiku rozblikají blesky na všudypřítomných gigantických smartfonech. Kdo by čekal, že se Škoda Fabia představí zákazníkům ve skromném duchu, ten by se mýlil. Fabia v Číně není pragmatický hatchback pro masy, ale naopak luxusní zboží.

Žádná bílá nebo tmavá barva, žluté auto s černou střechou tvořilo hlavní motiv večera. Číňané jsou konzervativní a potrpí si buď na klasické sedany, nebo terénní modely, přesto se hlavně ve městech objevují už i hatchbacky a MPV. Fabia je ale z místního hlediska dost malé auto. Kdo už má tolik peněz na „západní“ vůz, raději se koupí něco většího, aby ukázal, že „na to má“.

„Fabia se na čínském trhu musí popasovat s řadou konkurentů domácí provenience, a tak podobně jako větší modely hraje více prémiovou roli než v Evropě,“ řekl nám Winfried Vahland, šéf Škody. Očekávaný odbyt nechtěl upřesnit. „Prodá se jí určitě více než té dosavadní,“ dodal a stejné plány má se souběžně uvedeným novým Superbem. Veškerá produkce pro Čínu pochází z místní továrny v Šanghaji.

Fabia se stejně jako další vozy prodává v poněkud odlišné specifikaci. Hlavní změnou jsou motory, protože zde není nutné plnit tak přísné exhalační předpisy jako v Evropě. V nabídce jsou tedy dva benzinové čtyřválce 1,4 a 1,6 l, moderní generace, ale s nepřímým vstřikováním a výkonem 66 a 81 kW.

K dispozici je i samočinná převodovka, ale i ta je odlišná: místo pokrokového sedmistupňového dvojspojkového ústrojí DSG jde o klasický automat s hydrodynamickým měničem točivého momentu a se šesti stupni. Jeho nevýhoda v podobě vyšší spotřeby paliva a horší dynamiky zde tolik nevadí, mnohem důležitější pro místní podmínky je především jeho vyšší robustnost a také plynulost změny stupňů.

A pokud by vás napadlo, že v Číně, vyhlášené nízkými cenami, bude i Fabie za hubičku, můžete myšlenky na individuální dovoz pustit z hlavy. Ceny jsou od 69 900 jüanů za základní verzi s motorem 1,4 l a 89 900 jüanů za variantu s šestnáctistovkou, což při současném kurzu 4,10 Kč představuje částky 286 600, resp. 368 600 korun.

Nejlépe vybavená čínská Škoda Fabia s motorem 1,6 l přijde na 109 900 jüanů, a to je dokonce přes 450 tisíc korun. „Zatímco v Evropě je průměrný věk zákazníka padesát let, tady cílíme na dvacetileté zájemce,“ vysvětlil Vahland.

Čína je pro Škodu již dlouhou dobu trhem číslo jedna, prodává zde prakticky kompletní modelovou paletu od Rapidu přes Octavii až po Superb, a také upravené, prodloužené SUV Yeti s rezervním kolem na pátých dveřích. Jen za první čtvrtletí letošního roku zde prodala 71 700 vozů, což je o 15,6 procenta více než o rok dřív. Přesto tržní podíl je těsně pod hranicí 1,5 procenta. „Čína má mnohem větší potenciál,“ tvrdí Vahland. „Náš cíl je zde prodat ročně půl milionu aut.“

I bez nového Superbu, další premiéry šanghajského autosalonu, a Fabie by Škoda stejným tempem jako za první tři měsíce prodala v Číně 287 tisíc aut. Podle předpokladů tedy mladoboleslavská značka letos poprvé překoná hranici tří set tisíc prodaných vozů.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: