Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Zadné nápravy

Aký je rozdiel medzi tuhou nápravou napr. Honda Civic a vlečenou nápravou napr. Golf VII

Odpověď

Nejprve Vás musím opravit, i Honda Civic má vlečenou nápravu, stejně jako VW Golf VII (s motory do 90 kW) a drtivá většina současných aut takové velikosti a ceny. Tuhá náprava se dnes v osobních vozech vyskytuje vzácně, například ve Fordu Mustang, Lancii Voyager nebo VW Caddy, jinak zpravidla jen v off-roadech jako SsangYong Rexton, Suzuki Jimny a Toyota Land Cruiser. V minulosti se tuhá zadní náprava vyskytovala častěji, třeba v Mercedesech třídy A a B, Nissanu Micra nebo Suzuki Ignis.

Rozdíl mezi těmito dvěma konstrukcemi je zásadní. Tuhá náprava, jak z názvu vyplývá, pevně spojuje kola dané nápravy. Toto řešení je jednoduché a robustní, právě proto se častěji než jinde objevuje u terénních vozů. Nevýhodou jsou horší jízdní vlastnosti, dané velkými neodpruženými hmotami a faktem, že při propružení na jedné straně se mění odklon obou kol.

Vlečená náprava, přesněji řečeno zavěšení s vlečenými rameny a torzně poddajnou příčkou, je kompromisem mezi jednoduchostí tuhé nápravy a vyspělostí víceprvkového zavěšení. I zde jsou kola navzájem propojena, avšak deformovatelnou tyčí. Celek vlečených ramen a torzní příčky má tvar písmene H. Výsledkem tohoto řešení je výrazná eliminace nedostatků typických pro tuhou nápravu.

Komentáře

Zadejte dotaz
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: