Ferrari FXX K s výkonem 1050 koní jde ještě dál!
03.12.2014
Značka Ferrari představuje možná ten vůbec nejdivočejší stroj ve svých dějinách. Sveze se jen na okruzích a všechny vyrobené vozy zůstanou majetkem Ferrari…
Nové Ferrari FXX K bude oficiálně představeno na okruhu Yas Marina Circuit v Abu Dhabi a do značné míry otřese vším, co dnes dělá automobil automobilem. Navazuje na z Ferrari Enzo vyšlechtěný model FXX a má být čistě „laboratorním“ exemplářem a součástí celkového vývoje značky Ferrari. Písmeno „K“ v závěru pojmenování naznačuje přítomnost regenerativní soustavy KERS. Všechny vozy, jež v sérii FXX K vzniknou, zůstanou majetkem firmy Ferrari a vyzkoušet je bude moci kromě inženýrů jen hrstka vyvolených z klientského programu CLient Test Drivers.
O pohon se stará stále atmosféricky plněný vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,3 l s výkonem 860 koní (633 kW) při 9 200 ot./min. a točivým momentem 750 Nm při 6 500 ot./min., jemuž sekunduje elektromotor o výkonu 190 koní (140 kW). Suma sumárum to dělá 1 050 koní (772 kW) a 900 Nm. Díky tomu novinka deklasuje supersport LaFerrari o 87 koní a přímého konkurenta McLaren P1 GTR o 50 koní. Spalovací motor je o 60 koní silnější než v sériovém provedení, což kromě nových map umožnila také instalace upravených vačkových hřídelí a ventilů i modifikace sacích a výfukových traktů (tlumiče výfuku úplně chybí).
Rekuperace KERS prošla dalším vývojem a řízení celého ústrojí nabízí trojici provozních režimů Qualify (maximum výkonu po omezenou dobu), Long Run (optimalizované hospodaření s energií pro delší trasy), Manual Boost (pro dočasné posílení točivého momentu) a Fast Charge (pro zrychlené dobíjení akumulátorů). Aerodynamické řešení karoserie nového Ferrari FXX K patří k nejvýznamnějším modifikacím novinky, což je dobře patrné již při pohledu na snímky. Jejich výsledkem má být o 50 % zvýšený přítlak, při 200 km/h má dosahovat 540 kg.