Ford Shelby GT350 Mustang na nových snímcích
18.11.2014
(40x foto + video) Automobilka Ford uvádí v plném lesku špičkové provedení svého Mustangu. Den po premiéře konečně uvolnila sadu zajímavých snímků…
První stroje „G.T. 350“ vyšlechtil Carroll Shelby již z první generace Mustangu. Nesly emblémy Cobra na karoserii i pod kapotou, jež přímo odkazovaly na Cobry, jež Shelby stavěl na základě britských roadsterů AC. Mustangy GT350 vznikaly od roku 1965 a vynikaly poměrně hbitými jízdními vlastnostmi a znamenitými výkony, díky čemuž se tyto vozy dočkaly celé řady sportovních podvozků. Odlehčená konstrukce disponovala vzadu nápravou z většího modelu Ford Galaxie, čtyřstupňovou manuálně řazenou převodovkou a upraveným osmiválcem 289 cu.in., tedy 4,7 l.
Ten byl tehdy největší jednotkou, jaká se do Mustangu dodávala, a Carroll Shelby z ní především díky novému sání a výfukům vydoloval 310 koní (228 kW). Na tuto tradici nyní navazuje Shelby GT350 Mustang, jenž právě oslavil svoji premiéru a stává se špičkovým provedením aktuální generace modelu Ford Mustang. O postavení typu Shelby GT350 Mustang vypovídá již první pohled na jeho karoserii, jež vyniká novými nárazníky a řadou aerodynamických doplňků. Za speciálními devatenáctipalcovými litými ráfky obouvajícími pneumatiky Michelin Pilot Super Sport se skrývají kotouče Brembo s průměrem 394 mm vpředu a 380 mm vzadu.
Přesné parametry pohonné jednotky Ford zatím nezveřejnil, ale není to žádné překvapení, nový Shelby GT350 Mustang se totiž začne prodávat až ve druhé polovině příštího roku. Jisté je, že upravený, stále atmosféricky plněný osmiválec s objemem 5,2 l bude dosahovat výkonu přes 500 koní a točivého momentu více než 540 Nm. Ten se bude k zadním kolům dostávat skrze šestistupňovou manuálně řazenou převodovku a samosvorný diferenciál Torsen, v rámci příplatkové sady Track Pack dostanete také dodatečné chladiče oleje v motoru a převodovce.