Audi A1 v novém, přiváží zážehové i vznětové tříválce
14.11.2014
(22x foto a 1x video) Značka Audi představuje vylepšené provedení své základní modelové řady A1. Nejdůležitější novinkou je zavedení nových koncernových tříválcových motorů.
Po modernizovaných řadách Audi A6, Audi A7 Sportback a Audi Q3 přišla řada také na benjamínka nabídky značky Audi. A jak už to u podobných faceliftů bývá, všimneme si především přepracované přídě s novou maskou chladiče a upravenými světlomety, nové jsou také barvy a jejich kombinace. Přepracované nárazníky prodloužily u obou verzí, tedy Audi A1 i A1 Sportback, celkovou délku karoserie o 20 mm na výsledných 3 980 mm.
Na palubě zaznamenáme instalaci nejnovějšího provedení multimediální soustavy MMI, jež kromě všestranné konektivity může posloužit také jako WiFi hotspot. Výrobce připravil rozšířenou škálu prvků individualizace na karoserii i v interiéru, z nepřeberné škály nabídky originálního příslušenství si vybere každý. Podvozek prošel drobnými úpravami odladění, připlácet lze za adaptivní pérování a soustavu Drive Select upravující v několika stupních odezvy tlumení, řízení, řazení a plynového pedálu.
Základem se stávají na spotřebu orientované tříválce. Litrový zážehový dosahuje výkonu 95 koní (70 kW) a průměrné spotřeby 4,3 l/100 km, vznětový s objemem 1,4 l vykáže 90 koní (66 kW) a kombinovanou spotřebu 3,4 l/100 km. Následují známé čtyřválce TFSI a TDI pokrývající výkonové spektrum 90 až 192 koní (66 – 141 kW), vrcholem zůstávají verze Audi S1 a Audi S1 Sportback s motorem 2,0 TFSI, výkonem 231 koní (170 kW) a zrychlením z 0 na 100 km/h za 5,9 s.