Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mercedes-Benz prý nejvíce podvádí se spotřebou


10.11.2014

Organizace Transport and Environment připomíná, že automobilky při stanovování „tabulkových“ spotřeb švindlují. Jak to dělají?

Aktuální emisní požadavky Evropské unie spolu s marketingovým kolotočem vyvíjí na automobilky enormní tlak. Ze snižování spotřeby se staly dostihy a kvůli legislativním požadavkům hraje většina automobilek více či méně špinavou hru. Organizace Transport and Environment (T&E), jež na nejvyšší úrovni EU zastřešuje nevládní organizace směřující k udržitelnému rozvoji dopravy, opět poukázala na to, že výrobci při měření kombinované spotřeby pro své oficiální technické údaje podvádí.

Za největšího „podvodníka“ označují u T&E značku Mercedes-Benz a ve svém prohlášení mimo jiné tvrdí, že Daimler v oficiálních technických údajích uvádí „laboratorní hodnoty, jež ve skutečném provozu nelze napodobit“. T&E sama vlastní testy sice označuje za „nemoderní“, ale jistě jde o důvod k zamyšlení. Pokud rozdíl mezi normovanou a skutečnou spotřebou u soukromých vozů Mercedes-Benz činil v roce 2001 v průměru 8 %, tak v roce 2013 již byl tento rozdíl 31 %, u fleetových vozů pak dokonce 43 %. Automobilce Opel se pak za posledních pět let prý podařilo do praxe převést jen 20 % udávaných zlepšení ve spotřebě.

Psali jsme: EU: snížení emisí nových aut se posune na rok 2024

A jakými způsoby se automobilky pokouší přizpůsobit výsledky laboratorních zkoušek ve svůj prospěch? Používaných metod je podle T&E celá řada. Automobilky k testům prý přistavují speciálně upravené vozy a podplácí komisaře, aby změřené výsledky „optimalizovali“. Auta například mají zalepeny spáry mezi karosářskými díly, přetlakované pneumatiky, zvláště upravené závěsy kol a brzdy a používají speciální maziva s mimořádně nízkou viskozitou.

Paranoidní snaha o maximální redukci spotřeby zasahuje kompletní konstrukci moderních vozů. Například nový Mercedes-Benz třídy C je standardně dodáván s palivovou nádrží o objemu pouhých 41 l (aby byla hmotnost na spotřebu zkoušeného vozu co nejnižší), ovšem na přání a bez příplatku dodává nádrž s objemem 66 l. To vše benevolentní legislativa EU umožňuje, výsledkem jsou hodnoty bez vypovídací schopnosti a systematické klamání spotřebitelů.

Psali jsme: EU: průměrná spotřeba klesne do roku 2025 na 2,2 litru

V roce 2017 by v Evropě měly začít platit standardizované zkoušky spotřeby podle World Light Vehicle Test Procedure (WLTP), ovšem díky tlakům automobilek se zavedení této normy zřejmě odloží až na rok 2022. Například v USA jsou na výrobce automobilů daleko přísnější. Spotřebu paliva tam garantuje agentura EPA (Environmental Protection Agency), jež prohřešky důsledně pokutuje. V uplynulých měsících například značky Hyundai a Ford musely zaplatit vysoká odškodnění a koncerny BMW a Mercedes-Benz na rozhodnutí o výši sankcí již čekají...

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: