Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mercedes-Benz G-Code naznačuje útok proti baštám Q1 a X1

Premiéry

03.11.2014

Značka Mercedes-Benz představila novou studii G-Code. Předznamenává nástup sériového modelu, jenž bude chtít urvat další část koláče ze segmentu prémiových kompaktních SUV...

Automobilka Mercedes-Benz patří k těm, jež v poslední době upínají svoji pozornost k crossoverům všech tříd ještě intenzivněji než většina konkurence. Teprve před několika hodinami byl v předpremiéře představen nový koncept Mercedes-Benz G-Code, kompaktní SUV s konfigurací sedadel 2+2 a hybridním, vodíko-elektrickým pohonným ústrojím. Jeho sériové provedení by se mělo stát nejmenším crossoverem z nabídky stuttgartské automobilky, který se svojí velikostí, a zřejmě i cenou, zařadí ještě pod třídu GLA. V této fázi má jít o další z nástrojů, jimiž se Mercedes-Benz pokouší k třícípé hvězdě přivést nové zákazníky, kteří dosud nakupovali jinde.

Studie Mercedes-Benz G-Code slavila svoji premiéru v rámci slavnostního otevření nového vývojového střediska Mercedes-Benz v čínském Pekingu. Nepřekvapí proto, že koncept vzniknul ve spolupráci vývojářů z Německa a Číny, přičemž Gorden Wagener, šéfstylista M-B, uvedl, že novinka odpovídá „modernímu životnímu stylu mladší asijské společnosti“. Pětidveřová studie G-Code vyniká nízkým čelním oknem plynule procházejícím do bočního zasklení a proporcemi kupé, i když přístup k zadním sedadlům usnadňuje pár důmyslně maskovaných bočních dveří.

Rozměrná maska chladiče prototypu G-Code s párem masivních vodorovných lamel (podsvícena může být modrým, fialovým nebo rudým světlem) odpovídá aktuálním designérským trendům značky Mercedes-Benz, hlavní světlomety nesou křivky LED ve tvaru písmene G. Mercedes-Benz G-Code je 4 100 mm dlouhý, 1 900 mm široký a 1 500 mm vysoký, takže je v porovnání s aktuálním provedením třídy GLA o 317 mm kratší, 96 mm širší a o 6 mm vyšší. Lze tedy předpokládat, že produkční verze tohoto konceptu zaútočí proti nejmenším SUV z Mnichova a Ingolstadtu.

Pohonné ústrojí použité ve studii G-Code Mercedes-Benz zatím nijak nekonkretizoval, má jít však o kombinaci moderního, vodík spalujícího pístového motoru s přeplňováním vpředu a elektromotoru na zadní nápravě. Řídicí elektronika má vozu v závislosti na aktuálních požadavcích řidiče nabídnout možnost přepínat mezi pohonnými jednotkami, případně je kombinovat do soustavy 4x4. Zmínit je třeba také použití speciálních a již dříve představených prvků závěsů kol, jež svým vzájemným pohybem během jízdy generují elektrickou energii.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: