Alfa Romeo Giulietta Sprint s novým motorem 1,4 l MultiAir/110 kW
18.10.2014
Italové s novou edicí Giulietty připomínají 60. výročí od představení původní Alfy Romeo Giulietta Sprint. Nový model má s tím původním ale společný prakticky jen název…
Alfa Romeo Giulietta Sprint byla kompaktním dvoudveřovým kupé s karoserií od Bertoneho. Jako první sériový vůz dostala hliníkový motor DOHC, který z objemu 1,3 litru dával 80 nebo 90 koní. Její jmenovkyně jde ve šlépějích předchůdce spíše náznakem – zachovává si karoserii hatchback a přidává pár designových úprav.
Zadní sportovní nárazník nese dvě velké koncovky výfuku. Zrcátka, kliky dveří a výplně předního nárazníku mají leskle antracitový povrch. Uvnitř čeká kombinace látky s Alcantarou, vše v černém provedení s kontrastním červeným prošíváním. Černé je i čalounění stropu, textura obložení interiéru připomíná karbon.
Novinkou je motor 1,4 l MultiAir Turbo o výkonu 110 kW. Tento výkonový stupeň v Giuliettě dosud chyběl. Nad ním stojí silnější provedení téhož motoru se 125 kW, dieselové agregáty zastupuje 1,6 l JTDm (77 kW) a 2,0 l JTDm (110 a 125 kW). Alternativou je zážehový 1,4 l Turbo o výkonu 88 kW, který spaluje LPG.