Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Obrazem: Nový Mercedes C 63 AMG S má 510 koní! Toto je 6 jeho brutálních předchůdců

Fotogalerie

28.09.2014

Nový Mercedes-Benz C 63 AMG je výrazně silnější než konkurenční Audi a BMW. Už běžné provedení dává z přeplňovaného čtyřlitru 476 k (350 kW), ostrá verze „S“ má dokonce 510 k (375 kW).

Nejnovější C 63 AMG prošlo procesem downsizingu. Atmosférická V8 6,3 l je minulostí, na její místo nastupuje dvěma turby přeplňovaný čtyřlitr o stejném počtu válců. Nový motor se jen v detailech liší od pohonné jednotky ve sportovním modelu Mercedes-AMG GT, který se společně s C 63 AMG představí na autosalonu v Paříži.

Na výběr budou čtyři varianty: dvě výkonové verze motoru a karoserie sedan nebo kombi. Silnější sedan díky svým 700 Nm a 375 kW pokoří stovku za rovných 4,0 sekundy. Na druhou stranu ani kombi se slabším motorem (350 kW a 650 Nm) nebude o moc pomalejší, když stejný sprint zvládne za 4,2 sekundy.

Mercedes se chlubí nejen působivou dynamikou a rekordní hodnotou výkonu, nový model také dosahuje nejnižší spotřeby ze všech sportovně zaměřených sedanů/kombi střední třídy. Se stěží uvěřitelnými 8,2 l/100 km to osmiválcový Mercedes dotáhl na ještě lepší hodnotu než šestiválcové BMW M3 (to má v technických údajích 8,8 l/100 km).

Pojďme se ohlédnout za předchůdci nejnovějšího AMG:

C 36 AMG (od 1993 do 1997)

První AMG třídy C se představila už před 21 lety. Jako jediná měla řadový šestiválec, který z objemu 3,6 litru dával 206 kW (280 koní) a 385 Nm. To z dnešního pohledu není mnoho, ale už tento model měl nejvyšší rychlost omezenou na 250 km/h. Tomu napomáhala i nízká hmotnost, těsně pod 1,5 tuny. Cena nového vozu byla 95 tisíc marek.

Seznam kapitol

C 43 AMG (od 1997 do 2001)

Po čtyřech letech se pod kapotou zabydlel osmiválec.  Jeho 4,3 litru produkovalo 225 kW (306 k), cena však stoupla na 115 tisíc marek. Za příplatek ve výši poloviny ceny vozu se nabízela úprava, která mimo jiné zvětšila motor na 5,5 litru a posunula omezovač rychlosti na 280 km/h.

Seznam kapitol

C 32 AMG (od 2001 do 2004)

Na prahu nového milénia ještě číselná označení u Mercedesů značila přesný objem a zároveň byla v největším rozkvětu éra kompresorem přeplňovaných motorů. Nová generace Céčka se proto vrátila k šestiválci, tentokrát vidlicovému, a objem 3,2 litru doplnila mechanickým dmychadlem. Výsledných 260 kW (354 k) a 450 Nm poprvé srazilo sprint na stovku k pěti sekundám.

Seznam kapitol

C 55 AMG (od 2004 do 2007)

Facelift znamenal návrat k osmiválci. Objem 5,5 litru byl tentokrát standardem, při výkonu 270 kW (367 k) dosahovalo C 55 AMG stejných dynamických schopností jako C 32 AMG. Osmiválec ovšem dostal přepracovaný podvozek, který pomohl k výrazně lepší ovladatelnosti, korunované zkrácením času na Nordschleife z 8:37 na 8:22 minuty.

Seznam kapitol

C 63 AMG (od 2007 do 2013)

Nikdo nikdy nedal pod kapotu sedanu střední třídy větší motor! Předchozí C 63 AMG poháněl atmosférický osmiválec 6,2 l, který měl 336 kW (457 k), od roku 2009 pak s příplatkovým paketem AMG Performace 358 kW (487 k). Svého času byl tento model nejrychlejším čtyřdveřovým sériově vyráběným autem. Nová generace Mercedesu tento titul vrací.

Seznam kapitol

C 63 AMG 507 (jen 2013)

Dosud nejvýkonnějším Céčkovým AMG (kromě karosářské verze kupé Black Series) byla limitovaná edice z loňského roku. Název je výmluvný, maximální výkon vzrostl na 507 koní (373 kW). Ještě silnější C 63 AMG S nové generace se u prodejců objeví příští rok na jaře.

Seznam kapitol
Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: