Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Ford Focus přináší nové benzinové a dieselové motory 1,5 l

News

14.09.2014

Facelift ukrojil z nejžádanějších čtyřválců jeden decilitr objemu. Nové patnáctistovky jsou úspornější a splňují normu Euro 6.

Novinka jménem 1,5 l EcoBoost nahrazuje dřívější 1,6 l EcoBoost, který je výrazně přepracovanou variací na atmosférickou šestnáctistovku. Nový motor naopak vychází z tříválcového 1,0 l EcoBoost. Ačkoliv se liší použitím hliníkového bloku motoru namísto litinového, sdílí s ním hlavní konstrukční rysy: nízkotlaké turbodmychadlo Continental, vodní mezichladič stlačeného vzduchu a rozvody poháněné řemenem v olejové lázni. Verze 110 kW/240 Nm a 134 kW/240 Nm nahrazují stejně silné varianty předchůdce, v obou případech klesla kombinovaná spotřeba z 5,9 na 5,4 l/100 km.

Litrový tříválec pokračuje i po faceliftu, a to ve verzích 74 a 92 kW (slabší má pětistupňovou převodovku). Na vybraných trzích se bude ještě i během příštího roku nabízet facelfitovaný model s atmosférickým motorem 1,6 l Ti-VCT (63, 77 a 92 kW).

Dieselová část nabídky představuje další novinku, čtyřválec 1,5 l TDCi. Ten se již od loňského roku nabízí v menších řadách Fiesta a B-Max, postupně ve Fordech nahrazuje dosud používaný 1,6 l TDCi. Ford tímto krokem ukončuje sdílení malých turbodieselů s Peugeotem a Citroënem, nový motor má sice také celohliníkovou konstrukci a jen osm ventilů, liší se ale v řadě dalších ohledů. Například turbodmychadlo Garrett s pevnou geometrií lopatek vyměnil za VGT Honeywell. Má nové vstřikování, jinak vyřešený pohon olejového a vodního čerpadla a pro splnění emisní normy Euro 6 přidává katalyzátor pro zachytávání oxidů dusíku. Spotřeba je o 10 % nižší než u stávající šestnáctistovky.

Na výběr budou dvě verze 70 kW/270 Nm a 88 kW/270 Nm, které nahrazují ty stávající (70 kW/215 Nm a 84 kW/270 Nm). Silnější provedení ve spojení s automatickou převodovkou je zároveň náhradou za dosud nabízený 2,0 l TDCi PowerShift (85 kW/300 Nm).

Dva dvoulitrové diesely (103 kW/320 Nm a 120 kW/340 Nm) nahradí jediný. Má 110 kW, 370 Nm a podobnou techniku jako patnáctistovka, včetně úprav pro splnění emisní normy Euro 6.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: