Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Nový motor Opel 2,0 l CDTI: SCR, 125 kW a 400 Nm pro Insignii i Zafiru

News

11.09.2014

Opel se připravuje na příchod emisní normy Euro 6. Vedle nového motoru 1,6 l CDTI se zařadí důkladně modernizovaný dvoulitr. Proti předchozímu 2,0 l CDTI má také o 13 % vyšší točivý moment.

Novinka pod kapotou Insignie a Zafiry má upravený tvar spalovacích komor, přepracované sání a nové výkonnější vstřikování – maximální tlak je 2000 bar a systém umí vstříknout palivo až v 10 dávkách během jednoho cyklu. Nové turbodmychadlo s elektrickou regulací namísto podtlakové zvyšuje plnící tlak o 20 % rychleji. Turbo je chlazené vodou a má vlastní olejový filtr, obojí zvyšuje životnost ložisek. Zkrácení vzdálenosti mezi turbem, mezichladičem a spalovacími komorami má také příznivý dopad na rychlý nástup plnícího tlaku.

Nově navržené vyvažovací hřídele pomohou zlepšit kultivovanost motoru, která byla pohříchu největší slabinou dosud používané pohonné jednotky. Nezbytné zlepšení čistoty výfukových plynů zajišťuje SCR katalyzátor se vstřikováním močoviny a také chlazený okruh recirkulace výfukových plynů (EGR).

Výkon motoru vzrostl jen nepatrně, ze 120 na 125 kW, maximum ale přichází místo dřívějších 4000 už při 3750 otáček. Důležitější je však nárůst točivého momentu – z 350 na rovných 400 Nm, přičemž rozsah otáček pro tuto hodnotu zůstává 1750 až 2500 ot/min. Opel tuto pohonnou jednotku vyvinul v motorovém centru v italském Turíně, vyrábět se bude v německém Kaiserslauternu. Dostupná bude od příštího roku v modelech Insignia a Zafira, v průběhu roku se jistě dočkáme i dalších výkonových verzí, ačkoliv oficiálně to automobilka zatím nepotvrdila.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: