Jaguar XE S: Sportovní sedan má motor z F-Typu, prodávat se začne na jaře
09.09.2014
Jaguar se vrací do střední třídy. Sportovně zaměřený model XE se představuje nejprve v šestiválcové verzi s přeplňovaným třílitrem, má pohon zadních kol a lehkou karoserii z hliníkových slitin.
Atraktivní design a moderní technika zaměřená na řidiče jsou klíčovými vlastnostmi nového Jaguaru XE. Jaguar nejprve ukázal nejrychlejší provedení XE S, na autosalonu v Paříži zveřejní také podobnosti k základním verzím s dvoulitrovými motory.
Vůz se vyznačuje výbornou aerodynamikou, součinitel odporu má hodnotu 0,26. Pod karoserií se nachází nová modulární platforma, moderní slitiny a nové technologické postupy umožnily použít méně materiálu a tím výrazně snížit hmotnost, konkrétně pod hranici 1,5 tuny. Konstrukce podvozku patří v rámci střední třídy na špičku, vpředu se nachází dvojitá příčná ramena a hliníkové těhlice, zadní víceprvkové zavěšení Integral Link je propracovanější než běžný multilink a využívá dlouholeté zkušenosti automobilky s tímto řešením.
XE je prvním Jaguarem, který dostane elektrický posilovač řízení, ale především i laserový head-up displej a stereokamery pod předním sklem, které slouží aktivním bezpečnostním asistentům. Multimediální systém InControl umožňuje přístup k funkcím tohoto zařízení na dálku pomocí mobilního telefonu, k sadě obvyklých připojení přidává i Wi-Fi hotspot.
Verze XE S má třílitrový kompresorem přeplňovaný motor V6 z modelu F-Type, který pohání zadní kola výkonem 250 kW. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h, akcelerace z klidu na stovku trvá 5,1 sekundy. Standardem je osmistupňový automat.
Při uvedení na trh budou k dispozici ještě dva další motory, benzinový čtyřválcový dvoulitr v XE (147 kW, osmistupňový automat) a zcela nový naftový dvoulitr v XE Diesel (120 kW, šestistupňový manuál). Turbodiesel má dosahovat kombinované spotřeby jen 3,8 l/100 km. Jedná se o agregát z vlastního vývoje, který bude pohánět i Land Rover Discovery Sport eD4, představený před týdnem.