Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Audi A6 2015: Benzinové Ultra má objem 1,8 litru a jezdí za 5,7 l/100 km

Představení

07.09.2014

Modernizace Audi A6 přináší ostřejší design se světlomety Matrix LED, nový základní motor a také posílení oblíbeného třílitrového TDI.

Tak malý motor se v Audi A6 nabízel naposledy před deseti lety. Už minulá generace nastavila jako minimální objem 2,0 litru, ta současná při faceliftu ale velí k návratu osmnáctistovky, která je opatřena přívlastkem ultra. Jenže nová generace agregátu 1,8 l TFSI není žádný slaboch, má 140 kW, takže předchozí dvoulitr poráží o 8 kW. Točivý moment zůstal na 320 Nm, nyní navíc pokrývá podstatně širší pásmo: od 1400 do 4100 otáček. Chloubou tohoto základního motoru je slušná dynamika (maximální rychlost 233 km/h a sprint na stovku za 7,9 sekundy) a hlavně nízká spotřeba. V kombinovaném cyklu dosahuje 5,9 l/100 km s manuálem a s dvouspojkovou převodovkou S tronic, která nahrazuje dřívější bezestupňovou multitronic, dokonce 5,7 l/100 km.

Prostředním z trojice benzinových motorů je vylepšený 2,0 l TFSI, který posílil ze 162 na 185 kW a polepšil si i o 20 Nm na celkových 370. Zde byl dříve multitronic standardem, i v tomto případě na jeho místo nastupuje sedmistupňový S tronic. Modernizace stlačila spotřebu z 8,4 na 5,9 l/100 km, maximální rychlost je omezena na 250 km/h a akcelerace na stovku je dílem 6,7 sekundy. Dosud nabízené spojení 2,0 l TFSI quattro s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem zatím po faceliftu nemá nástupce.

Vrcholem běžných zážehových verzí je kompresorem přeplňovaná V6 3,0 l TFSI. Audi nasazuje silnější variantu, která má místo dosavadních 228 rovnou 245 kW (tedy pěkných 333 k). Quattro a S tronic jsou zde standardem, vyšší výkon znamená zrychlení sprintu z 5,5 na 5,1 sekundy.

Znáček ultra zdobí i dvě nové verze dvoulitrového TDI. Slabší má 110 kW, 350 Nm a kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km. To silnější se pyšní 140 kW a 400 Nm, přičemž je o decilitr žíznivější. V obou případech je standardem manuál a pohon předních kol, za příplatek je dvouspojkový S tronic.

Oblíbený 3,0 l TDI nastupuje výhradně v provedení clean diesel s SCR katalyzátorem. Variant existuje hned pět: základní 160 kW/400 Nm (dosud 150 kW/400 Nm), quattro se 160 kW/500 Nm (dosud 150 kW/450 Nm), dále 200 kW (místo 180 kW/580 Nm) a dvojitě přeplňované „Bi-TDI“. To má standardně 235 kW, tedy o 5 kilowatt víc, speciální model TDI competition se ale chlubí 240 kW, přičemž krátkodobě výkon dosahuje až 255 kW. Točivý moment je u obou dvojitě přeplňovaných V6 shodně 650 Nm a od ostatních variant šestiválce se liší použitím osmistupňového automatu.

Modernizací prošla i varianta A6 allroad quattro, která má vždy pohon všech kol a může být osazena motory nad 160 kW (s výjimkou verze competition). Standardem je vzduchové odpružení, i zde je design agresivnější než dříve.

Sportovní modely S6, S6 Avant a RS 6 Avant, prodělaly stejné designové změny, jejich technika a výbava ale zůstává beze změn.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: