Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Nová Škoda Fabia: 5 omylů, které 3. generace napraví

News

28.07.2014

Druhá generace Škody Fabie jistě ani dnes, osm let po představení, není špatné auto. Přesto má její nástupce co vylepšovat. Svým zaměřením se přitom vrací k první Fabii, která byla svého času považovaná za možná nejlepší auto svého segmentu.

Nová generace stěžejní modelové řady automobilky Škoda už klepe na dveře – oficiální představení Škody Fabie se čeká každým týdnem, náběh výroby je naplánován na srpen.

Jaké hlavní nedostatky té stávající tedy nová generace napravuje?

Škoda Fabia III Combi

Příliš úzká karoserie

Nová fabie bude podstatně nižší a také širší. Díky tomu se zbaví známé disproporce mezi přílišnou výškou a malou šířkou a opticky se více „přilepí“ k zemi. Bude tak na první pohled vypadat podstatně harmoničtěji a dynamičtěji – ostatně není tajemstvím, že Škoda Fabia nově cílí na mladší klientelu, než dosud.

Seznam kapitol

Příliš vysoko uložené přední sedačky

Jednu věc mnozí řidiči na fabii druhé generace opravdu neměli rádi: příliš vysoko uložená přední sedadla. Pozice za volantem proto byla jaksi „židlovitá“; řidič se uvnitř cítil tak trochu na autě namísto v autě. Ostatně přední polovina interiéru přesně odpovídala velkoprostorovému Roomsteru…

Psali jsme: Je ostrá Fabia RS opravdu mrtvá? Kolik toho uveze kombík? A co CNG?

To se ale stane minulostí. Se snížením karoserie došlo také ke snížení uložení předních sedadel, a to údajně o více než pět centimetrů, což je skutečně obrovský rozdíl. Na své si tak přijdou ti, kteří mají rádi sportovnější, nižší posez blízko u silnice.

Těm, kterým naopak vyšší pozice za volantem, a tedy o něco snadnější nastupování a rozhled do okolí vyhovovaly, nová Fabia trochu zklame, nicméně stále bude k dispozici výškově stavitelná sedačka. Navíc podle interních informací, které máme k dispozici, vnitřní výška bude stejně dobrá jako dosud.

Seznam kapitol

Omezená nabídka motorů

Pokud jste si chtěli pořídit fabii v posledních letech, na výběr bylo hlavně na dálnici žravé 1.2 HTP, historické (ale, pravda, spolehlivé!) 1.4 16V, 1.2 TSI s nepříliš dobrou pověstí co do spolehlivosti a potom diesel 1.6 TDI, který byl sice fajn, ale příliš drahý.

Zákazníci si však žádali o něco lákavější nabídku motorů a nová Škoda Fabia jim vyhoví. Základem bude moderní, úsporný a kultivovaný tříválec 1.0 MPI o výkonu 44 či 55 kW známý z modelu Citigo. Zřejmě nejlepší volbou pro většinu kupců se však stane zbrusu nový čtyřválcový agregát 1.2 TSI, který se svým předchůdcem sdílí pouze obchodní označení a objem válců. Kromě vylepšených provozních vlastností se zbavil problémů s „chrastícím“ rozvodovým řetězem. Nabídne dvě výkonové verze: 66 a 81 kW.

Na naftu pak bude jezdit jediný motor, a to tříválec 1.4 TDI opět ve zcela novém provedení. Očekáváme výkonové verze 55, 66 a 77 kW.

Seznam kapitol

Chybějící automat k dieselu

Škodu Fabii šlo odjakživa objednat s automatickou převodovkou, nicméně vždy pouze s benzinovým motorem. To třetí generace změní: k dieselu 1.4 TDI volitelně přibude nejnovější sedmistupňové DSG.

Poptávka po takové kombinaci se určitě najde, bude však záležet na cenové politice výrobce. Očekáváme příplatek 20-30 tisíc korun za DSG.

Seznam kapitol

Zastaralá elektronika

Proslulé navigace Amundsen sice dodnes navigují, přehrávají SD karty a zkrátka fungují, nicméně už v době uvedení Fabie druhé generace na trh byly trochu zastaralé.
Nová Škoda Fabia přiveze na palubě nejmodernější infotainment sdílený třeba s novým VW Polo, který bude umět na principu systému mirror-link plně spolupracovat s chytrými telefony.

Kromě interiérové elektroniky se nově dostane i na ty nejmodernější bezpečnostní a komfortní systémy, které fabii druhé generace chyběly: systém automatického brždění před překážkou na bázi radaru převzatý z větší Octavie, multikolizní brzda zabraňující dalšímu střetu po nárazu, méně jistým šoférům pomůže s rozjezdy do kopce hill-holder a další.

Již tento čtvrtek se znovu přihlásíme s dalšími novinkami ke Škoda Fabii třetí generace. Sledujte Autohit.cz!

Seznam kapitol
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: