Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

7 důvodů, proč je nové Subaru WRX STI lepší než to předchozí

News

27.07.2014

Subaru přichází se čtvrtou generací legendárního STÍčka. Jaké jsou ty nejdůležitější změny, které z nového Subaru dělají lepší auto než bylo to předchozí?

Lépe zatáčí na limitu

Nově uvedený systém Active Torque Vectoring předchází nedotáčivému chování. Přibrzďováním předního vnitřního kola při průjezdu zatáčkou pomáhá ke snadnějšímu stočení do oblouku. Tím se eliminuje přenos nežádoucích sil do řízení a usnadňuje ovladatelnost na limitu. Stabilizační systém v takovém případě i dovolí jízdu na hranici přetáčivého smyku.

Seznam kapitol

Jeho řízení je strmější

STI zůstává věrné hydraulickému posilovači, samotné řízení se ale dočkalo zásadního přepracování. Na první dojem nejcitelnější změnou je zkrácení převodu z 15:1 na 13:1. Kromě toho ale narostla tuhost tyče řízení v krutu, konkrétně o 125 %. A čtyřikrát tužší uložení převodky řízení se stará o ještě přesnější reakce na pohyby volantu.

Seznam kapitol

Má tužší pružiny a větší stabilizátory

Konstruktéři se zaměřili i na samotný hardware podvozku. Přední pružiny jsou tužší o 22 % a zadní o 7 %, přední stabilizátor má průměr 24 místo někdejších 21 mm a průměr toho zadního se zvětšil o milimetr na 20 mm. Tužší jsou i příčné vzpěry a zadní náprava dostala závodní uložení uniball. To jistě rádi slyší všichni, kdo u předchozí generace investovali do sportovnějšího nastavení podvozku.

Seznam kapitol

Karoserie je tužší o 40 %

Přitvrzení podvozku by bylo polovičatým řešením, kdyby Subaru současně nevyztužilo i karoserii. Širší využití vysokopevnostní oceli, ale i změny v konstrukci (například posunutí A sloupku o 200 mm dopředu) přispěly ke zvýšení torzní tuhosti o 40 %. Tuhost vůči ohybu vzrostla o 30 %.

Seznam kapitol

Ostřeji reaguje na plyn

Čtyřválcový přeplňovaný boxer má i nadále 2,5 litru, 300 koní (221 kW) a 407 Nm. Kromě upgradu na emisní normu Euro 6 se ale změnilo také naladění jeho reakcí. Odezva na plyn je ostřejší než dosud, při sešplánutí pedálu na 25 % odpovídá reakce motoru stlačení 50 % u předchozí generace. Kromě toho se zpřesnilo také řazení manuální převodovky.

Seznam kapitol

Je o 50 000 Kč levnější

Základní cena 1 089 000 Kč je o třicet tisíc nižší než u předchůdce. Pořízení oblíbené verze Sport s velkým křídlem na zádi, navigací a další výbavou navíc je ještě výhodnější. České zastoupení tuto specifikaci zlevnilo o padesát tisíc, v nové generaci vyjde na 1 179 000 Kč.

Seznam kapitol

Má o 40 litrů větší kufr

V Česku samozřejmě nelze pominout přepravní kapacitu. Zavazadlový prostor narostl ze 420 na 460 litrů. Pokud byste snad potřebovali ve WRX STI něco převážet, oceníte také další novinku: zadní sedadla se sklopnými opěradly dělenými v poměru 60:40.

Seznam kapitol
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: