Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Porsche Cayenne: Ostřejší tvary a nové turbomotory

Premiéry

24.07.2014

Facelift Porsche Cayenne se představí v říjnu na autosalonu v Paříži. Změn je mnohem více, než by se mohlo na první pohled zdát.

Zatímco první generace Cayennu se mezi lety 2002 a 2010 prodalo 276 tisíc kusů, druhá generace si během necelých čtyř let našla už 303 tisíc majitelů. Proto Porsche výrazně investovalo do modernizace svého SUV.

Vnější design sází na ostřejší tvary s většími otvory v předním nárazníku. Běžné verze mají bi-xenonové světlomety s novou grafikou, Cayenne Turbo dostane plně diodová světla. Zadní partie mají hladší tvary a výraznější linky než dříve. Uvnitř Porsche slibuje volant inspirovaný supersportem 918 Spyder, automobilka ale zatím nezveřejnila fotku interiéru.

Základním modelem je Cayenne Diesel s novým třílitrovým V6 upraveným pro emisní normu Euro 6. Jeho nejvyšší výkon je 193 kW (+13 kW), maximum točivého momentu vzrostlo na 580 Nm (+30 Nm). Akcelerace z 0 na 100 km/h se u nejslabší verze zlepšila o čtyři desetiny na 7,2 sekundy. Druhým naftovým pohonem zůstává Cayenne Diesel S s motorem 4,2 l V8, který si zachoval svých 283 kW a 850 Nm, ale přichází s nižší udávanou spotřebou a také o tři desetiny lepší akcelerací (5,4 s).

Porsche Cayenne facelift

Základní benzinový model s atmosférickým šestiválcem pro tento okamžik z nabídky vypadává. Do Cayenne S namísto 4,8 l V8 nastupuje 3,6 l V6 dopovaný dvěma turbodmychadly, který pohání již menší Macan Turbo. Výkon 309 kW znamená nárůst o 15 kW, točivý moment se zvýšil z 500 na 550 Nm. Alternativou je Cayenne S E-Hybrid, který kombinuje kompresorem přeplňovaný třílitr s 245 kW a 70kW elektromotor.Výkon elektrické části hybridního systému se proti původnímu provedení zdvojnásobil.Kombinovaný točivý moment je 590 Nm, akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 5,9 s (dříve 6,5 s).

Na vrcholu stane Cayenne Turbo. V8 4,8 l se dvěma turby má 382 kW (+14 kW), maximum točivého momentu je 750 Nm. Akcelerace z 0 na 100 km/h je dílem pouhých 4,4 s a nejvyšší rychlost činí 277 km/h.

Prodej modernizovaného Cayennu bude zahájen hned po říjnové premiéře.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: