Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Audi se rozloučí s problémovým Multitronicem

News

23.07.2014

Německá automobilka už nebude dále vyvíjet bezestupňovou převodovku Multitronic. Místo ní postupně nasadí i do modelů s pohonem předních kol dvouspojkovou skříň S tronic.

Současné modely Audi s podélně uloženým motorem (od A4 výš) nabízí tři různé koncepce samočinného řazení: s pohonem předních kol se pojí bezestupňová převodovka Multitronic, pro všech kol Audi nasazuje dvouspojková S tronic a v některých případech s motorem spolupracuje klasický měničový automat.

Tato pestrost ale bude již brzy minulostí. Multitronic, který se ve své původní podobě objevil v roce 1999, se postupně stáhne ze všech modelů. Audi tvrdí, že bezestupňová konstrukce splnila svůj účel (dosáhnout nižší spotřeby než klasický automat) a její další vývoj by už nepřinesl výraznější zlepšení. Sluší se však také dodat, že téměř po celou dobu výroby s Multitronic potýkal se spolehlivostí.

Do budoucna se tedy v bude ve velkých modelech Audi objevovat výhradně S tronic nebo osmistupňový automat Tiptronic, ačkoliv i u něj Audi zvažuje nahrazení novou zesílenou verzí S tronicu. Aktuální je každopádně nasazení nové převodovky DL382-7F s obchodním označením S tronic, která se objevuje ve spojení s pohonem předních kol nejprve ve faceliftovaném Audi A7 Sportback 3,0 l TDI ultra/160 kW a Audi A6 2,0 l TDI ultra/140 kW. V příští generaci menší řady A4 pak bude výhradní možností, jak získat k pohonu předních kol samočinné řazení.

Tagy: Audi, multitronic, CVT, A6, A4, A7
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: