Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Trofeje pro vítěze Tour de France navrhli designéři Škoda Auto

News

22.07.2014

Až stanou na pařížském bulváru Champs-Elysées vítězové slavného cyklistického závodu Tour de France, budou v rukou držet křišťálové trofeje navržené designéry Škoda Auto a zhotovené českou sklárnou Lasvit.

Zatímco výsledné pořadí závodníků letošní Tour de France je nám zatím neznámé, jelikož závod končí až 27. července, už nyní je jisté, že vítězové dostanou unikátní trofeje z České republiky.

Stejně jako v předchozích letech byla zadavatelem výroby 60 centimetrů vysokých a čtyři kilogramy těžkých pohárů automobilka Škoda Auto. Design trofejí je dílem týmu designérů Škoda Design, samotné zhotovení pak obstarala česká sklárna Lasvit z Nového Boru, známá mimo jiné okázalou výzdobou metra v Dubaji. V trofejích pro Tour de France se tak snoubí český design s tradiční českou řemeslnou výrobou.

„Úspěch vyžaduje vedle talentu také jasný cíl a velké úsilí. Pro ty nejlepší z nejlepších symbolizuje toto spojení čirý křišťál a jemně vybroušené linie. V trofejích, věnovaných společností Škoda Auto, bude navždy zachycen moment vítězství,“ říká šéfdesignér značky Škoda Jozef Kabaň. Ačkoliv Škoda zdůrazňuje inspiraci konceptem Škoda VisionC, podobnost s automobilem či jízdním kolem v trofeji nehledejte. Elegantně střižené linie a perfektní zpracování však zajisté ano.

Pro Tour de France je Škoda Auto tradičním oficiálním partnerem, který již po 11 let poskytuje své vozy pro organizační potřeby. Každý rok se jedná o více než 200 vozů (převážně modely Octavia a Octavia Combi), které v rámci závodu urazí přibližně 2,8 milionu kilometrů. V čele flotily stojí tzv. Red Car, červená Škoda Superb Combi, která slouží jako mobilní dispečink a vůz ředitele závodu. Škoda se chlubí, že zatím žádný vůz nezůstal stát v důsledku technické závady.

Spolupráce mezi Škodou a pořadatelem Tour de France je  zajištěna až do roku 2018. Pro automobilku, jejíž kořeny mimo jiné sahají k výrobě jízdních kol Slavia, se jistě jedná o vynikající reklamu.

Tour de France představuje třetí nejsledovanější sportovní událost na světě hned po mistrovství světa ve fotbale a olympijských hrách; neuvěřitelné sportovní výkony cyklistů na stíhací jízdě přes Francii loni sledovalo přibližně 12 milionů diváků podél trati a 1,4 miliardy diváků prostřednictvím televizních obrazovek.

První Tour se odehrála již v roce 1903, kdy se 60 dobrodruhů vydalo na 471 km dlouhou cestu z Nantes do Paříže. V průběhu 20. století se závod proměnil ve slavný podnik vyhledávaný nejlepšími cyklisty světa. Mezi vítězi zazněla například taková jména, jako Lance Armstrong či Alberto Contador. Z českých účastníků nelze zapomenout na Romana Kreuzigera. Letošní již 101. ročník je zajímavý tím, že ačkoliv název závodu napovídá jinak, část trati vede i „nepřátelskou“ Anglií.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: