Škoda Fabia III: 5 věcí, na které byste se těšili zbytečně
16.07.2014
Nová Škoda Fabia se v pozici dostupného malého auta bude muset pořádně snažit. Je ale pár věcí, které Fabia III přesto nedostane. Buď proto, že by byly neúměrně drahé, nebo zkrátka pro malý zájem zákazníků.
Zázemí koncernu Volkswagen dává Škodě velký prostor při vývoji nových modelů. Vývoj ale znamená pečlivé plánování, není možné jen tak dát dohromady veškerou dostupnou techniku.
Tak jako zákazníci některé věci u malého auta zcela automaticky očekávají (třeba možnost mít rádio a klimatizaci, vyšší počet airbagů nebo volant nastavitelný ve dvou osách), jiné považují za zbytečné. Proto automobilka pečlivě zvažuje, zda je vůbec zařadí do nabídky. Na jedné straně stojí lákavá možnost posilovat image modelu, na straně druhé nemá smysl nabízet něco, co si nakonec nikdo nekoupí - to v kategorii Fabie platí třeba pro pohon všech kol.
Ale najdou se i další věci, které zůstanou nové Fabii odepřeny. V některých případech to může být opravdu překvapivé, protože leccos z toho, s čím se pro třetí generaci nepočítá, se už dříve ve Fabii objevilo. To ale není důvod ke smutku, konstruktéři totiž hledají jednodušší a účelná řešení, která jsou levnější a nakonec proto mohou uspokojit podstatně širší okruh zákazníků.
Přinášíme vám exkluzivní informace o pěti nejzajímavějších věcech, které zůstanou Fabii odepřeny.
Fabia RS nebude, jen sportovní paket Monte Carlo
S druhou generací Fabie RS díru do světa neudělala. Sice nabídla rovnou dvě karosářské verze, ale jediná pohonná jednotka – motor 1,4 l TSI s převodovkou DSG – nedosáhla předpokládaných prodejních čísel. V nové generaci se proto už se sportovní verzí nepočítá. Zákazníci ale mají zájem o paket Monte Carlo, kombinace atraktivního designu, sportovního podvozku a některého z běžných motorů proto nabídne i Fabia III.
Psali jsme: Škoda Fabia III: Jaké dostane motory?
Seznam kapitolXenony Fabia nedostane, ale LED denní svícení ano
První Fabia lákala mimo jiné na xenonové světlomety. Ve skutečnosti si ale za tuto poměrně luxusní výbavu připlatilo jen zanedbatelné procento zákazníků, a tak Fabia II mohla mít nanejvýš projektorové halogeny. Stejně to zůstane i u příští generace, na rozdíl od Pola a Ibizy se xenonů nedočká. Zato se můžeme těšit na oblíbené LED denní svícení.
Psali jsme: Škoda Fabia III: Sexy design a jen tříválcové motory
Seznam kapitolMísto navigace Fabia vsadí na Mirror Link
Vestavěnou navigaci si do Fabie už dva roky neobjednáte, Škoda tuto možnost na českém trhu vyřadila za nabídky pro soukromou klientelu. Další generace vsadí na jednodušší moderní řešení: dotykový displej s funkcí Mirror Link. Tato technologie umožní propojení s mobilním telefonem takovým způsobem, že systém se vlastně stává „zrcadlem“ displeje vašeho smartphonu. Díky tomu můžete v autě používat různé aplikace z telefonu, včetně navigace. Z bezpečnostních důvodů ale bude možné ovládat některé funkce jen ve stojícím autě.
Psali jsme: Škoda Fabia III: Jaké vychytávky přinese?
Seznam kapitolSedan se nechystá, kombi ale bude ještě větší
Paleta karosářských verzí se měnit nebude. Základem nabídky Fabie III bude pětidveřový hatchback. Už zkraje roku 2015 jej doplní praktické a velmi oblíbené kombi. Škoda nechce nic ponechat náhodě, a tak bude příští Fabia Combi ještě větší než ta současná. Kdo by snad toužil po sedanu, toho prodejce zkusí nasměrovat k větší modelové řadě Rapid v provedení liftback.
Seznam kapitolAdaptivní tempomat není v plánu, automatické brzdění ale ano
Tempomat, který umí udržovat kromě rychlosti i bezpečný rozestup, nově nabízí Volkswagen Polo. Jeho nasazení ve Fabii proto technicky nic nebrání. Škoda ale zůstane u kombinace jednodušších systémů. City Safety, který má už menší Citigo, umí v nízkých rychlostech zcela zastavit nebo alespoň výrazně zpomalit před překážkou. Multikolizní brzda zase zabrání dalšímu pohybu vozidla, když dojde k vážné nehodě (s aktivací airbagů).
Další exkluzivní informace o nové fabii přineseme již ve čtvrtek 17. července.
Seznam kapitol