Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Fabia III: Jaké vychytávky přinese?

News

14.07.2014

Nová Škoda Fabia dorazí na trh až za několik měsíců, my už ale víme poměrně přesně, jaká bude. V dalším díle seriálu se zaměřujeme na design a technologie zábavních a bezpečnostních systémů.

Vnější vzhled projde revoluční změnou

Vzhledově nezůstane na třetí generaci fabie kámen na kameni. Bude ctít nový designový směr značky, který charakterizují mnohem sportovnější proporce nebo ostré tvarování světlometů a mlhovek, ale také tzv. „tornado linie“, což je hrana vedoucí přes celý bok od předních světlometů až k těm zadním.

Celkově se tedy fabia svým vzhledem přiblíží rapidu či octavii, se kterou bude mít společný ještě jeden zásadní poznávací znak – pás denních LED v hlavních světlometech (který rapid prozatím nemá). Po vzoru svých soukmenovců dostane také šikmé prolisy na pátých dveřích vedle prostoru pro registrační značku.

Psali jsme: Škoda Fabia III: Sexy design a jen tříválcové motory

Podle našeho zdroje se zbavila disproporčního poměru malé šířky k velké výšce, kterým trpěla minulá generace. Půjde prý zkrátka o velice pohledné auto a designově zdaleka nejpovedenější fabii v historii. Podle Ferdinanda Piëcha bude odvozený kombík dokonce nejhezčím v koncernu!

Seznam kapitol

A co interiér? Dokonce lepší než octavia!

Škoda Fabia dostane zbrusu nový modulární systém palubního infotainmentu zvaný MIB, který už známe ze současného pola. Je dokonce o generaci dál než systém používaný v octavii, proti kterému má nabídnout až dvojnásobný výpočetní výkon. Můžeme tedy zodpovědně prohlásit, že líné navigace amundsen jsou navždy zapomenuty.

Už základní varianta jen s jednoduchým rádiem nabídne moderní vzhled středového panelu, vyšší systémy s navigací budou vypadat stejně dobře jako ve VW Polo. A protože už současný systém v octavii funguje svižně a s výjimkou některých funkcí (jako je utopené ovládání jasu přístrojů) je i přehledný, bude tato oblast silnou stránkou Škody Fabia.

Psali jsme: Škoda Fabia III: Jaké dostane motory?

Pro fanoušky komunikačních technologií a majitele chytrých mobilních telefonů má fabia v zásobě ještě jednu libůstku, kterou je systém zvaný mirror-link. Ten je schopen přes bluetooth „zrcadlit“ displej chytrého mobilu na vestavěném displeji infortainmentu. Vše, co vidíte běžně na mobilu, tak můžete zobrazit na displeji v autě. Všechny funkce telefonu lze poté pohodlně ovládat u stojícího vozu a mobil nechat položený třeba v přihrádce, i za jízdy budou ovšem dostupné některé funkce, ale tak, aby nesváděly řidiče k nepozornosti.

Podle našich informací proto fabia ani nebude mít vestavěnou navigaci – řidič bude navigován skrz mobilní aplikaci a právě mirror-link. Předpokladem je samozřejmě vlastnictví telefonu s bluetooth, GPS modulem a navigačním softwarem.

Seznam kapitol

Bezpečnost na výši

Škoda míří s fabií za jednoznačným cílem – získat pět hvězdiček v crash testu EuroNCAP. Podle zákulisních informací bude patřit třetí generace fabie mezi premianty ve své kategorii, na prvcích důležitých pro pasivní bezpečnost se totiž vůbec nešetřilo. Minimem budou v Evropě zřejmě čtyři airbagy, maximem šest či osm.

Aktivní bezpečnost zajistí samozřejmě standardně dodávané ABS a ESC, ale také systém zvaný city safety (známý ze Škody Citigo), který umí do rychlosti 30 km/h automaticky zpomalit či zastavit vůz před nárazem do překážky (například do chodce, cyklisty nebo jiného automobilu). Ostatně chce-li fabia získat plný počet hvězd v crash-testu, neobejde se bez něj. Samozřejmostí bude také systém sledování tlaku v pneumatikách, který bude od listopadu tohoto roku beztak povinný pro všechny nové vozy.

Aktualizováno 16. 7.: Podle našich nejnovějších informací nebude mít Fabia jednodušší systém City Safety z menšího Citigo, ale sofistikovanější zažízení z Octavie, které využívá zabudovaného radaru.

Mezi velké novinky patří přítomnost systému multikolizní brzdy, ten zase Škoda Fabia zdědí po své starší sestře Octavii. Když dojde k nehodě, při které je aktivován jeden z airbagů, auto začne automaticky brzdit, a to i v případě, že řidič nemá sešlápnutý brzdový pedál s intenzitou dostatečnou k zastavení. Vůz tím samočinně zamezí případné další kolizi, ke které by mohlo dojít třeba kvůli nekontrolované změně směru jízdy způsobené prvním nárazem.

Další exkluzivní informace o nové fabii přineseme již ve středu 16. července.

Seznam kapitol
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: