Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Dominance Audi v Le Mans pokračuje, uhájilo vítězství před Porsche a Toyotou

News

15.06.2014

První a druhé místo znamená, že dominance Audi v Le Mans nekončí. Čtyři kruhy letos vyhrály popáté v řadě a potřinácté celkově!

Do závodu odstartoval z pole position Alexander Wurz s Toyotou (#7). Hned v druhé hodině došlo na několik dramatických okamžiků. Na rovince Mulsanne se v dešti srazila druhá Toyota (#8) s jedním z Audi. Německý vůz se startovním číslem 3 musel následkem toho ze závodu odstoupit, stejně jako Ferrari 458 Italia, které se také přimotalo do této kolize. Toyotě se podařilo dojet do boxů a po opravě se se ztrátou vrátila zpátky do závodu. 

Toyota TS040 Hybrid

Toyota TS040 Hybrid

Déšť smazal Wurzův náskok a po střídání jezdců se do čela závodu poprvé dostalo Porsche (#20) s Timo Bernhardem. V páté hodině se ale na první pozici vrátila zpět Toyota (#7) a Porsche (#20) se dokonce kvůli defektu a neplánované zastávce v boxech propadlo na třetí místo. Mezi ně se vyšvihlo Audi (#2). Další průběh závodu byla právě ve znamení neustálého přetahování se o pozice mezi Porsche a Audi, zatímco Toyota postupně zvyšovala svůj náskok. V této části závodu se souboj německých rivalů dočasně přerušil: Porsche (#20) vyjelo mimo trať a tím nabralo ztrátu. Když za jeho volant poprvé usedal Mark Webber, byl tento vůz na průběžné čtvrté pozici.

Audi R18 e-tron quattro

Audi R18 e-tron quattro

Po 14 hodinách se do té doby velmi úspěšná Toyota (#7) ocitla mimo hru. Kazuki Nakajima ji kvůli problémům s elektroinstalací musel odstavit poblíž zatáčky Arnage a vedení se ujalo Audi (#2). V této fázi závodu, nad ránem, se ale lépe dařilo druhému Audi (#1), které se usadilo na druhém místě a brzdy se dostalo dokonce do vedení.  Audi se startovním číslem 2 totiž muselo měnit turbo, a tak se propadlo až na třetí místo. Tím se zvýšily šance druhé Toyoty (#8), která po kolizi v druhé hodině závodu trpělivě stahovala svoji ztrátu.

Porsche 919 Hybrid

Porsche 919 Hybrid

V deset hodin ráno se vedoucím vozem opět stalo Porsche (#20). Také druhé Audi totiž muselo vyměnit turbo a tím spadlo na třetí místo. Porsche však štěstí příliš nepřálo, nejprve ztratilo kvůli pomalému defektu a posléze ztratilo rychlost. Mechanici se v boxech snažili odhalit příčinu problému, který postihl i druhé Porsche (#14). Tím se rozplynuly naděje německého týmu na vítězství při svém comebacku. Obě auta se už na trať nakonec nevrátila.

A jaké jsou finální výsledky Le Mans 2014? Závod plný zvratů nakonec vyhrálo Audi posádky Fässler/Lotterer/Tréluyer (#2), které jako jediné ujelo 379 kol a připsalo si také nejryhclejší kolo závodu (3:22,567). Na druhém místě dojelo druhé Audi (#1: di Grassi, Kristensen a Gené jako náhrada za Duvala) a třetí pozice v cíli patří Toyotě (#8: Davidson, Lapierre, Buemi). Jedno Audi muselo odstoupit po nehodě, jednu z Toyot zase vyřadily technické problémy. Ty se nevyhnuly ani oběma Porsche, která zůstala po 24 hodinách s velkou ztrátou na 11. a 13. místě. V konečné klasifikaci tato značka chybí, protože její auta neprojela cílem závodu. Kategorii GT vyhrálo Ferrari 458 Italia týmu AF Corse se zkušenou posádkou Bruni/Vilander/Fisichella.

_3u_14CXSDg

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: