Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Nová Škoda Fabia: Sexy design a jen tříválcové motory

Tajné projekty

16.06.2014

Třetí generace Fabie se začne prodávat v prosinci. Brzy po hatchbacku bude následovat i oblíbené kombi.

Součsná Fabia byla od samotného počátku kritizována za příliš úzkou karoserii s nevýrazným designem. Škoda se z někdejších chyb poučí, jak potvrzují naše fotografie prototypu, nové provedení bude nižší, širší a dostane výraznější design.

Škoda Fabia III ilustrace

Počítačové ilustrace ukazují, jak asi vypadá auto pod maskováním. Příď ve stylu Octavie je dnes u škodovek samozřejmostí, stejně jako výrazná tornádo linie - ostrý prolis na bocích, který se táhne od předních až k zadním světlům. Zadní sloupek bude mít dynamičtější tvar a páté dveře dostanou charakteristické šikmé prolisy.

Škoda Fabia III ilustrace

A co technika? Fabia opravdu nedostane modulární platformu MQB, na níž už vznikla Octavia III. Lidé z automobilky sice mluví o nejmodernější technice, kterou mají k dispozici, to ale znamená hlavně novou generaci tříválcových motorů. Ty budou zabudovány do platformy ze současného Volkswagenu Polo. Důvod je jednoduchý: zmenšená verze MQB ještě není připravena pro výrobu. Sériového nasazení se dočká až v příští generaci Seatu Ibiza nebo v crossoveru Audi Q1.

Nepřehlédněte: Škoda Superb III dorazí už příští rok

Škoda Fabia III prototyp

Základní motor už dobře známe z menšího Citigo: atmosférický 1,0 l MPI o výkonu 55 kW (75 k). Jeho přeplňovaná verze 1,0 l TSI s 66 nebo 81 kW (90 a 110 k) nahradí oblíbenou atmosférickou čtrnáctistovku a problémové osmiventilové dvanáctistovky s turbem. Nabídku turbodieselů bude tvořit zcela nový motor 1,4 l TDI ve výkonových stupních 55, 66 a 77 kW (75, 90 a 105 k).

Škoda Fabia III prototyp

Ptáte se, co bude s Fabií RS? Ta skončí. Sportovní verze se nesetkala s úspěchem, snad s dieselovým motorem nebo manuální převodovkou by oslovila více zákazníků. Pro Škodu je to ale už uzavřená kapitola. Místo toho se rozšíří nabídka atraktivních designových paketů pro standardní nabídku motorů: k oblíbené verzi Monte Carlo se přidá celá řada dalších možností individualizace.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: