Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Polo v SUV a další novinky z Wolfsburgu

Představení

03.05.2014

V příštích dvou letech vyplní Volkswagen další mezery ve svém výrobním programu, což se obzvláště týká vozů SUV. V Ženevě uvedená studie T-Roc dává představu, jak bude vypadat sériový model v segmentu pola.

Polo, Golf a Passat – od té doby, co se Volkswagen rozloučil s broukem, tvoří tyto tři řady fundament značky. Kryjí nejprodávanější segmenty trhu od malých vozů až po střední třídu. Výrobní program sice už dlouho doplňují další modelové řady, počty prodaných vozů však nedosahují hodnot pol, golfů a passatů.

Malý pětidveřový taigun (na trhu od roku 2016) se bude muset spokojit jen s pohonem předních kol a několika tříválcovými motory.


Zatím ne. Velký potenciál má tiguan, a to kvůli stoupající poptávce po SUV. Volkswagen proto v blízké době plánuje vybudování kompletní rodiny. Zcela nahoře najdeme touareg, pozici na druhé straně zaujme malý taigun, vyvíjený na základě modelu Up. V únoru Volkswagen představil další verzi studie s upravenou zádí a rezervou venku. V Německu se tento model s pohonem předních kol nedostane do prodeje před rokem 2016. Základní cena bude činit cca 16 000 eur.

Hlavní útočnou silou při ofenzivě SUV je však tiguan, který v roce 2015 vstoupí na trh v nové podobě a na modulární platfomě MQB. Díky úspěchu současného tiguanu vytvoří Volkswagen na základě o něco většího následovníka celou paletu modelů, což znamená, že vedle standardní verze bude nabízena nižší, ale také pětidveřová varianta ve stylu kupé či prodloužené provedení s delším rozvorem a sedmi sedadly. Vedle toho bude na stejné technice následovat od roku 2016 vyráběná sériová verze studie Crossblue, která se poprvé publiku předvedla v roce 2013. Toto rozměrné vozidlo se sedmi sedadly je nicméně určeno hlavně pro USA.

Nová generace tiguanu (2015) bude k dispozici se třemi karoseriemi: pětidveřové kupé a dále standardní i prodloužená verze.


Evropské zákazníky stejně více zajímá menší model, jenž vyplní mezeru mezi taigunem (délka 3,86 m) a tiguanem (4,43 m). Studie T-Roc se svými 4,18 m zapadá přesně mezi ně. Ze studie odvozený sériový vůz se bude lišit jen v detailech, Polo SUV se přesto objeví na trhu nejprve v pětidveřové verzi, zato ale ještě před taigunem a se základní cenou pod 20 000 eur.

Uvnitř firmy se vedou vášnivé debaty o tom, zda by měl výsledný produkt vypadat stejně emocionálně jako studie. Je i možné, že se VW odhodlá k variantě stylizované jako třídveřové kupé, a vyloučit se nedá dokonce ani střecha targa, kterou bude možné uložit do kufru. Sériový t-roc je založen na platformě MQB a profituje ze široké nabídky moderního infotainmentu, asistenčních systémů a různých možností pohonu, jež už VW prezentoval v golfu.

Pětimetrové SUV Crossblue (2016) pro mimoevropské trhy s místem pro sedm osob a sedadly, která pocházejí ze sharanu.


Modulární stavebnice přijde vhod i další generaci passatu, která se objeví na podzim. U ní ale při přechodu na MQB nějaká velká překvapení očekávat nelze. Stejně jako u golfu platí: žádné experimenty, vždyť celosvětově dosahuje passat ještě větších prodejů než golf. O něco delší, o něco širší, s víceméně stejnou délkou, celkový dojem by nyní měl být elegantnější. Rozvor vyrostl o 7 cm, převisy jsou naproti tomu kratší. Stejně jako u golfu klesne hmotnost až o 100 kg, na rozdíl od něj však bude mít passat vždy víceprvek vzadu, adaptivní tlumice zůstanou na přání. Zlepší se komfort pérování a míra hluku. Uvnitř mohou zákazníci očekávat decentní interiér, zatím si nebudou muset zvykat ani na otočná tlačítka či na digitální přístroje. Zůstane informační displej mezi analogovými přístroji a dotyková obrazovka. Poprvé se objevuje head-up displej.

V případě motorů se výkonové spektrum mění jen minimálně. Přenos výkonu – poháněná mohou být přední nebo všechna kola – zajišťují manuální nebo dvouspojkové převodovky. Zážehový V6 nahradí dvoulitrový čtyřválec z Golfu R s výkonem sníženým z 300 na 280 k. Mnohem důležitější je však diesel, neboť 80 % všech kombíků pohání TDI s nejméně 140 k. Vedle známého dvoulitru se 150 nebo 184 k dojde i na biturbo s více než 200 k.

V létě se představí passat nové generace s větším a hodnotnějším interiérem, novými asistenčními systémy a úspornějším pohonem, včetně plug-in hybridu z Golfu GTE.


Je prostě nutné postarat se i o klasické vozy v nabídce, i když se teď tolik pozornosti věnuje SUV.

T-Roc: Malá novinka

Studie se halí do třídveřové karoserie s mohutně pojatou přídí a vyjímatelnými polovinami střechy, jež lze vložit do kufru. T-roc je o 25 cm kratší a o 20 cm nižší než současný tiguan. Pod plechy karoserie se skrývá známá platforma MQB s motorem TDI o výkonu 184 koní, sedmistupňovým automatem DSG a permanentním pohonem všech kol se spojkou Haldex 5.

Od sériové podoby by se představený T-Roc už příliš lišit neměl. Zpočátku se bude vyrábět v pětidveřové verzi, třídveřová bude následovat později.


Kamery vpředu i vzadu sledují v módu off-road nájezdový úhel, za snížené viditelnosti mohou navíc počítat i s výpomocí hledacích světlometů LED. Tímto způsobem mohou být odhaleny – a na dotykové obrazovce vyjímatelného tabletu zobrazeny – i překážky přímo před vozem.

Seznam kapitol

Golf: Do konce roku kompletní obnova

Postupné rozšiřování modelové palety golfu nabírá na obrátkách: po hatchbacku, kombi Variant, GTI, GTD, plynové variantě (TGI), bluemotionu a verzi s pohonem všech kol 4Motion následují letos vedle špičkové sportovní varianty R o výkonu 300 koní ještě elektromobil E-Golf, plug-in hybrid GTE o výkonu 204 koní a Sportsvan jako nástupce modelu Golf Plus. Pouze kabriolet se ještě bude muset obejít bez platformy MQB.

Plug-in hybrid golfu s TSI 150 k a elektromotorem 102 koní, dojezd na elektřinu 50 km. V prodeji od podzimu.

Seznam kapitol
Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: