Faceliftovaný Renault Trafic: Dělník s vlastní kanceláří
15.04.2014
Renault uvádí na trh modernizovaný užitkový vůz Trafic. Důraz je kladen na všestranné praktické využití, práci přitom usnadňuje "mobilní kancelář" přímo v kabině.
V rámci faceliftu se Trafic dočkal modernizovaného vzhledu, následujícího současný trend Renaultu. Čelní masce tak vévodí výrazný znak automobilky mezi rozměrnými čelními světlomety.
Hlavní chloubou jsou však vychytávky v interiéru. Řidič má totiž porůznu k dispozici úložné prostory s rozličným využitím - držáky nápojů, uzamykatelnou schránku na doklady, množství kapes nebo velmi praktickou 54 l přihrádku pod sedadlem spolujezdce. Ta umožňuje uskladnit nářadí či výbavu a ochránit je před pohledy zvenčí. Dohromady poskytují všechny úložné prostory využitelný objem 90 litrů.
Samotná kabina je pojmuta jako "mobilní kancelář". Na palubní desce se nachází univerzální držák mobilního telefonu, kompatibilní s různými přístroji až do velikosti 4,7". Držák lze otočit do vertikální nebo horizontální polohy. Nad rádiem je umístěn držák tabletu, schopný uchytit tablety od 4,8" do 10,6". Podobné praktické využití může mít prostřední sedadlo v první řadě. Zadní strana jeho opěrky může po sklopení sloužit jako stolek, například pro laptop do rozměru 17". V horní části stolku se nachází svorka, která umožňuje uchycení listu papíru formátu A4.
Renault Trafic se chlubí největší ložnou délkou na trhu. Se zavřenými dveřmi pojme předměty o délce 3,75 m nebo 4,15 m, a to díky dvěma poklopům. První, umístěný v dolní části přepážky, prodlužuje využitelnou plochu o 41 cm, druhý pod sedadlem spolujezdce až o 80 cm. Přepravovat lze i delší předměty, k tomu poslouží systém blokace levých zadních dveří. Pravé dveře zůstanou zavřené kvůli viditelnosti registrační značky. Upravený Trafic lze nakonfigurovat až ve 270 variantách s užitným objemem od 5,2 do 8,6 m3. Proti předchůdci délka narostla o 210 mm, objem se zvětšil o 300 l.
Po motorové stránce se nabízí dva agregáty s jedním turbodmychadlem, 90 dCi (260 Nm) a 115 dCi (300 Nm), jejichž spotřeba byla v průměru snížena o 1 l/100 km, nebo dvě pohonné jednotky s technologií Twin Turbo čerpající ze zkušeností Renaultu ve Formuli 1. V nabídce je Energy dCi 120 Twin Turbo (320 Nm) snižující spotřebu pod hranici 6 l/100 km, nebo Energy dCi 140 Twin Turbo (340 Nm).