Škoda naznačila vývoj svého designového směru konceptem VisionC
27.02.2014
Ne všechny modely značky Škoda ještě převzaly aktuální designový jazyk, jeho vývoj však pokračuje dál. Konceptem VisionC automobilka naznačila další směřování.
Designová evoluce se odehrává na vůbec prvním pětidveřovém kupé Škoda, které už na první pohled zaujme velmi ostře řezanými a odvážnými liniemi, posouvajícími současný trend na novou úroveň. Přísné hrany světlometů doplňují výrazné boční prolisy dveří, vyvážený dojem dotváří s nimi kontrastující hladká silueta.
Vzhledem VisionC rozhodně nezapře příslušnost ke koncernu Volkswagen, z některých úhlů vůz skutečně vzbuzuje dojem, že se díváte na model wolfsburské automobilky, ostré linie světel zase připomínají současný Seat Leon. Typicky "škodovácká" je přední maska, která však u konceptu VisionC není tolik rozměrově výrazná. Navazuje na ni obdobně typický, tentokrát však mohutnější prolis kapoty.
Podstatné však je, co chce Škoda novým designem říci. Spojením koncepce kupé a pětidveřového provedení naznačuje, že se můžeme těšit na líbivá, leč stále především funkční a praktická auta.
VisionC stojí na dobře známé platformě MQB, pod kapotou má přeplňovaný zážehový agregát 1,4 TSI o výkonu 81 kW. Ten přitom umožňuje rovněž pohon na zemní plyn. Tato varianta podtrhuje další důležitý faktor, který Škoda sleduje. S emisemi 91 g/km totiž ukazuje, že s vozem střední třídy zvládá už nyní dodržet limity předepsané normou EU 2020.