Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Záchrana automobilky Lotus už probíhá


29.01.2014

Automobiloví výrobci se dají zachraňovat různými způsoby. Noví vlastníci Lotusu z Malajsie věří, že ten jejich postup je nejlepší možný.

Autor:RedakceFoto:Autohit

Moc nechybělo a z Lotusu se stal výrobce sportovních aut formátu Porsche nebo Ferrari. Pod vedením Danyho Bahara měl malajsijský Proton nalít spoustu peněz do vývoje nové modelové řady, supersportovní Esprit nevyjímaje, jenže Proton získala investiční společnost DRB-Hicom a najednou bylo všechno jinak a Lotus byl víceméně ustřižen od toku peněz a všchny projekty, včetně téměř dokončeného superauta i jeho osmiválcového motoru byly zastaveny. Noví majitelé mají s Lotusem jiné plány.

Nový šéf Lotusu Aslam Farikullah v reakci na nelepšící se ztrátovost Lotusu zvolil mnohem méně ambiciózní cestu postupné revitalizace značky. Podle něj je třeba nejprve pracovat s tím, co má Lotus aktuálně k dispozici a vylepšit to. Konkrétně prý Lotus tvrdě pracuje na zlepšení kvality svých aut, což je poměrně často vytýkaný problém. Dalším krokem je příprava takových nových verzí stávajících aut, která by přiváděla ke značce další zákazníky, zvyklé na poněkud luxusnější zboží, přičemž tyto vozy se sebevědomější cenovkou budou větším zdrojem příjmů značky.

Vloni byl sice Lotus stále ve ztrátě 168 milionů liber, ta však prý byla očekávaná a potěšující je spíše fakt, že nárůst prodejů činil meziročně 86 %, ze 120 na 230 kusů! Cílem přitom je, aby Lotus vyráběl až 2000 vozů ročně. Dojde pochopitelně i na vývoj nových modelů, oproti stavu z roku 2012 dojde k navýšení týmu inženýrů o 100, přičemž nábor stále probíhá.

Poté, co se Lotus dostane ze ztráty, je podle Farikullaha cílem značky stát se jedním z vůdčích inovátorů v autoprůmyslu s úplně novou image. V jakém časovém horizontu by k tomu mělo dojít ovšem zatím neprozradil. Tak držte palce, byla by škoda, kdyby automobilka Lotus skončila...

 

 

Tagy: lotus
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: